, zeg het maar vast) Ik heb haar rug laten checken door de DA omdat ze zo bokte als ik aan wilde springen in de galop, ook haar mond is gecheckt, enz. Maar goed, het probleem is dus dat ze al terug gaat vallen als ik ook maar laat merken dat ik galop wil. Ze gaat dan achter de teugel lopen en aanspringen in de verkeerde galop, dat soort dingen. Ook voltes gaan voor geen meter, dan gaat ze echt plat en wel omhoog maar niet vooruit. (om het zo maar even te zeggen, heel erg stoterig
) Terwijl in de stap en draf de stelling en buiging toch wel goed is.Als ik een tik geef als ze niet aanspringt als ik been geef krijg ik heel brutaal een bok. Doortikken heeft geen zin, meestal gallopeert ze daarna wel normaal verder.
En als ik eenmaal in galop zit wil ze steeds terugvallen en gaat ze steeds overkruist of overspringen als ik been geef. Heel vervelend dus.
Met les gaat het nu al wat beter maar thuis wil het niet zo vorderen.
Maar goed, we oefenen er nu dus mee met veel overgangen, veel rechte stukken galloperen, etc. en als ik haar eenmaal lekker aan de gang heb komt ze ook wel naar beneden.
Maar eerst loopt ze dus echt te kloten door steeds op het verkeerde been an te springen, of bokken te geven, of door gewoon niet aan te springen.
Echt gek wordt ik ervan.Hebben jullie nog wat tips om die galop wat beter te krijgen?
Daar om dacht ik ook echt dat er wat mis was met haar rug maar het is nu al twee keer gecheckt.