Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Fujita_Amor schreef:Ik vind het er vrij normaal uitzien. Gewoon als halsdeining.
Sommige paarden hebben een hele stille hals bij het galopperen en sommige bewegen meer.
Zoals ik het zie is het niet echt iets om je zorgen te maken.
Over de rest kan ik niks zeggen.
Wij hebben op stal ook een paard (die ik ook rijd) die in galop zijn hoofd omhoog gooit en dan echt met zijn hoofd gaat schudden...
Kan geen filmpje maken helaas.
)
NeverGiveUp schreef:Wat bedoel je precies met sprong, dat hij te weinig ''springt'' zegmaar in de galop? Of uitstrekt. (Klinkt een beetje dom, maar de term heb ik nog nooit gehoord)
Ik zal even kijken in dat topic

NeverGiveUp schreef:Maar dat hij dus niet taktzuiver is..
Heeft dat ook niet misschien te maken met stijfheid of dat hij zijn rug niet volledig loslaat?
Maar ik vind die stijfheid nog wel meevallen. Ik denk dat na 10 minuten het beeld al volledig veranderd kan zijn. Contragalop zou ik met dit paard niet doen. Eerst lekker iets meer voorwaarts laten galloperen als basistempo en van daaruit gaan schakelen/volte open en sluiten. Een paar balken op 20 meter afstand en gaan spelen met het aantal galopsprongen ertussen. Dat soort werk zou ik het in zoeken. En zoals ik al zei kan dan in 10 minuten het beeld al compleet anders zijn.