Een paar daagjes geleden heb ik dit toptic aangemaakt [RT-P] Hoe rijden terug opnieuw oppakken .
Hier ben ik wijzer uit geworden en ben van alles gaan opzoeken over zijn gedrag en hoe hij reageert en ik ben tot conclusie gekomen dat hij misschien wat balans problemen heeft.
Op de rechte zijde is hij enorm scheef ( hij doet travers langs beide kanten, dit wordt niet gevraagd hij doet dit uit zichzelf ! ) en in de bocht loopt hij recht zonder enige stelling en racen oh dat kan hij goed. Hij is een draver met een zeer vlakke en snelle pas en ik kan bijna niet lichtrijden zo snel gaat het. Daarom doe ik alles in stap het is gewoon niet fijn meer. Zelfs na een cavaletti (om zijn benen leren op te tillen) begint hij weer te racen. We kunnen niets gecontroleerd doen.
Hij heeft nergens pijn want de dierenarts is pas geweest voor de jaarlijkse check-up.
Als je hem op de ac of diagonaal laat draver loopt hij van zichzelf gewoon kleine cirkels ? Kan iemand me dat verklaren ?
Is het verstandig om hem te longeren, eventueel met dubbele lijn voor meer controle, want soms gaat hij zo hard dat hij gewoon kantelt en uit de bocht vliegt.
En heeft iemand een tip hoe ik het rijden kan oppakken want het gaat echt zo moeilijk en ik zou zo graag wat ontspannen willen rijden.
Alvast bedankt, groeten.