Aan de teugel, in gevecht met paard, hoe anders?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Veraxr

Aan de teugel, in gevecht met paard, hoe anders?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-11 18:44

Hallo,

Ik heb les in een gewone groepsles, afgelopen week reed ik op een paard dat niet makkelijk aan de teugel te krijgen is. Mijn instructrice heeft toen gezegd dat ik aan de teugels moest blijven vragen maar het paard ging steigeren (niet hoog maar meer uit protest). Ze zei dat ik hem alsnog moest doorvragen en voorwaarts moest houden maar het lukte mij niet. Hij bleef stilstaan en ertegen vechten, ik heb dan niet de kracht om hem erdoor heen te doen. Ik vind dit zelf een best wel harde manier van aan de teugel vragen, bij bijvoorbeeld Anky van Grunsven ziet het er zo ontspannen uit maar zelfs als het bij mij wel gelukt was, dan was het denk ik niet ontspannen geweest. Iemand waarmee ik samenwerk op de manege heeft gezegd dat het ook met je benen kan om hem aan de teugel te krijgen. Hoe dan?

Groetjes,
Vera

Elles

Re: Aan de teugel, in gevecht met paard, hoe anders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 18:51

Voor deze erg veel voorkomende vraag bestaat een centraal topic: [RT-P] [centraal] Problemen met aan de teugel...
Om het forum niet teveel te laten overstromen met telkens dezelfde vraag, kan iedereen zijn vraag stellen in het centrale topic. En natuurlijk meelezen en leren van de andere antwoorden en vragen.