Paard wil niet nageefelijk lopen.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Samsie

Paard wil niet nageefelijk lopen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-11 08:23

Hoi,

Ik heb nu bijna 7 maanden een haflingerxfjord. In het begin liep ze heel netjes nageefelijk, maar na 1 maand was dat over. Nu doet ze er alles aan om het niet te hoeven doen. (Ze is ook vreselijk sterk).
Als je de aanwijzingen geeft doet ze dr hele hoofd omhoog. of ze doet gewoon niks. Ik rij nu met een thiedemanteugel, Op advies van instructrice. Aangezien ik volgend jaar officieel wil gaan starten wil ik er wel netjes laten lopen (Zonder thiedeman). En ik weet dat ze het ook kan, maar waarom ze het nu ineens niet meer doet?

Dus Wie o wie zou mij kunnen helpen of heeft wat tips voor mij!!!!?

gr samantha

MarliesV

Re: Paard wil niet nageefelijk lopen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 08:29

Hoe is het paard qua zadel/rug/tanden ed. Alles nagekeken en medische oorzaken uitgesloten?

Wat zegt je instructeur, wat is de reden van de Tiedeman? Is het een rijtechnisch probleem van jou kant?

Hoe reageerd het paard aan de hand/longe, is ze dan wel nageeflijk te rijden, loopt ze netjes over de rug aan de longe?

Veel vragen maar het is lastig vanaf internet beoordelen waar het nu zit zonder al die info.

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 08:35

Het eerste waaraan ik denk is: pijn. Weet je zeker dat je pony nergens last van heeft? Denk aan benen, gebit, schouders, rug, hals ed. Misschien haar eerst eens even helemaal laten nakijken :) ? (fysio, DA, tandarts)
Succes!

Samsie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-11 08:38

Hoe is het paard qua zadel/rug/tanden ed. Alles nagekeken en medische oorzaken uitgesloten?
Zadelmaker is laatst geweest, hebben de boom uit het zadel veranderd dus die ligt nu weer goed. In februari is ze naar de tandarts geweest. En ze heeft geen last van dr rug zover ik weet.

Wat zegt je instructeur, wat is de reden van de Tiedeman? Is het een rijtechnisch probleem van jou kant?
Dat zal ik even navragen aan mijn moeder, tegen haar is het gezegd.

Hoe reageerd het paard aan de hand/longe, is ze dan wel nageeflijk te rijden, loopt ze netjes over de rug aan de longe?
Ik longeer haar met elastiek, zet hem vast aan zijkant. Dat gaat wel goed. Ik zal er vanavond of vanmiddag even een foto opzetten.

Samsie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-11 08:40

Ik zit dan eraan de denken om misschien fysiotherapeut te laten komen. Voor de zekerheid dan maar.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 08:51

Een keer na laten kijken door de fysio of een osteopaat is altijd een goed idee. :j

Je zegt in je eerste post 'als je de aanwijzingen geeft'. Wat voor hulpen geef je dan? Wat doe je met je handen, benen en zit? Wat zegt je instructrice hierover? Die heeft vast meer gezegd dan alleen dat je er een thiedeman aan moet hangen. Misschien kan je een paar foto's of een filmpje plaatsen zodat we een beter beeld krijgen van het probleem. :)

Samsie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-11 08:53

Ik zet er vanavond wat fotos op :)

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 10:14