Mijn pony heeft de verkeerde stelling

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Semmie3

Mijn pony heeft de verkeerde stelling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-11 18:01

Hoii iedereen!
Ik vind het heel irritant dat mijn pony iedere keer de verkeerde kant op kijkt, overal met voltes, wendingen echt met alles. Ik ben nog niet zo'n super goede ruiter dus ik vind het best lastig om dit probleem aan te pakken. Ze valt ook vaak helemaal binnendoor en dat ziet er gewoon niet uit en het is ook nog vervelend tijdens het rijden. Ik ben dan gauw geneigd om heel erg aan mijn buitenteugel te gaan trekken maar dat is juist helemaal niet goed, hebben jullie misschien wat tips zodat ze de goede kant op kijkt en niet meer binnendoor valt?? Ik weet namelijk echt niet wat ik eraan moet doen ...
Alvast bedankt.

ponytjuh76

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 18:26

constant aan goede stelling werken denk ik?

Vooral dan op die kant waar ze naar buiten kijkt, daar veel stelling naar binnen vragen.

De kant waar ze dan erg naar binnen kijkt, moet je zorgen dat ze recht loopt. Zeker op deze hand dan géén stelling vragen.

Ps. Oefen vooral aan de moeilijke hand.

Anne_Pieter

Re: Mijn pony heeft de verkeerde stelling

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 18:29

Veel stelling naar de binnekant geven, benen er ook bij gebruiken,
Succes! :)

anuschkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 18:31

Les nemen in rechtrichten, blijkbaar is je pony erg scheef (een hele duidelijke korte kant en lange kant) Op http://www.paardenrecht.org vind je verschillende instructeurs/-trices die lesgeven volgens de methode van Antoine de Bodt, er is er vast 1 bij jou in de buurt!

Je kan alvast beginnen met contrastelling rijden, vooral de kant die ze moeilijk vind, maar ik denk eigenlijk dat je daar echt wel les bij nodig hebt om dat correct te kunnen doen. Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 18:34

Je pony is blijkbaar behoorlijk scheef.
Je kunt je 't beste gaan verdiepen in rechtrichten en daar goed les in nemen.

kippetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 08:25

Stelling is nog veel te veel gevraagt voor dit scheve paardje, dus probeer eerst maar eens om hem gewoon weer recht te krijgen. Goede instructie kan je hier bij helpen.

In de tussentijd moet je er in ieder geval goed aan denken om gelijke druk op je twee teugels te houden. Dus niet meer druk op de sterke kant, maar evenveel. Dat zal waarschijnlijk in het begin als effect hebben dat je paardje nog schever gaat lopen, maar doordat jij steeds dezelfde druk blijft houden, richt je hem uiteindelijk daardoor weer recht. Je paard is dan namelijk in staat om beide teugels weer aan te nemen. En je versterkt op dat moment in ieder geval de sterke kant niet meer, en dat is alvast een groot voordeel.

Als een paardje zo scheef is raad ik je echt een goede instructie aan die weet hoe ze een paardje recht moeten richten.

succes!

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 12:04

Stelling naar binnen vragen, en binnen been eraan. Zorg dat je pony goed aan je been staat.
Alleen doe eerst maar dat rechtrichten.. xD

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 12:52

Les gaan nemen. Je paard is waarschijnlijk erg scheef, of jij zit zelf heel erg scheef, waardoor je paard jou niet goed kan dragen, en zo aan het compenseren is. Neem een goede instructeur in de arm om je verder te helpen.