Angstige ruiter

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SuperLiesje

Berichten: 3976
Geregistreerd: 29-06-05
Woonplaats: Waar de wereld begint ❤️

Angstige ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-11 17:55

Hallo bokkers,

Allereerst: ik weet niet of het hier goed staat dus als het niet klopt graag temmen :)

Dan nu het probleem, dat ben ik helaas zelf! Ik rijd al bijna 12 jaar paard en stapte eigenlijk altijd overal gewoon op, totdat ik een aantal jaren geleden samen met een paard ben gevallen. Ik galopeerde aan vanuit stap, dit ging goed, maar toen struikelde het paard en ging hij op zijn knieen.. hierdoor viel ik eraf en vervolgens is het paard over mijn benen heen gerold. Ik heb hier gelukkig lichamelijk niks aan overgehouden behalve heel veel spierpijn, maar sindsdien ben ik bang. Eerst was dat alleen als ik op een paard stapte, maar nu raak ik al gespannen als een paard aan de hand een beetje vervelend doet. Ondanks dat vind ik het omgaan met paarden en rijden nog wel leuk, mits ik weet wat ik aan een paard heb. Mijn grootste probleem is denk ik controle.. zodra ik ook maar het gevoel heb dat ik de situatie niet meer onder controle heb word ik bang, ik ga hoog ademhalen en wordt erg gespannen. Ik ben inmiddels wel zover dat ik dit van mezelf merk, en probeer dan goed rustig laag adem te halen, maar dan is het kwaad al geschied en neemt het gemidelde paard vaak een loopje met me, waar ik natuurlijk alleen maar banger van wordt :P Zijn er meer bokkers die hier last van hebben? Hoe gaan jullie hiermee om? En hoe overwin je die angst?

Somebitch

Berichten: 17562
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 17:57

Ik ook, aan de hand niet zo erg. Alleen als mijn paard echt in paniek slaat. (ook n.a.v van een vervelende ervaring).
In het zadel wel.. Ik vind het erg lastig om er mee om te gaan.. Daarom lees ik even mee. ;)

SuperLiesje

Berichten: 3976