8jaar rijervaring is idd best al een hele tijd, maar of dat ook voldoende is om een pas beleerd paard te gaan inrijden en dus eigenlijk verder op te leiden daar twijfel ik bijzonder erg aan hoor.
De opleiding tot instructeur/trainer is zowiezo al 4 jaar les, en dit zowel theorie als praktijk, en aan zo'n opleiding starten de meesten pas na 8 à 10 jaar rijervaring.
En dan is er nog de vraag hoeveel goede les je effectief gekregen hebt in die 8 jaar ?????
Ik zou je aanraden het opleiden niet op eigen houtje te doen, zoek een goede instructeur/trainer en laat die elke week eens langskomen, en dan kan jij aan de hand van wat je leerde bij die trainer dit de ganse week er verder in trainen, en zo kan alles week na week verder beoordeeld worden, en van daaruit ook verder opgebouwd worden.
Een jong paard leer je vlug verkeerde dingen aan, en correcties zijn altijd wel mogelijk maar is veel moeilijker dan het ineens goed te doen.
Baradja schreef:Ik rijd zelf al 8 jaar, dus dat is het probleem denk ik niet. Die persoon die hem in had gereden ( kan ook 3 weken zijn geweest hoor.) Zei zelf dat het helemaal perfect ging, maar sinds die weer op z'n eigen terrein is doet hij moeilijk.