naar binnen vallen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

rosali00

naar binnen vallen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-11 08:28

Hallo

Mijn paard valt elke keer naar binnen tijdens het draven...met stap stapt ze keurig door de hoeken, maar zodra ik haar aanspoor valt ze naar binnen.
Ze gaat als het ware schuin lopen. Ik heb inmiddels mijn zweep erbij, zodra ze dan naar binnen valt geef ik haar een tikje op de binnenschouder zodat ze weer naar buiten gaat. Ook druk met mij binnenbeen haar naar buiten, en met de teugel, maar toch valt mevrouw naar binnen. Ze is soms ook zo eigenwijs. Gister ging het met stappen goed, maar nou begint ze het met draven te doen. En als er eendjes uit het kanaal vliegen ( wat vaak voor komt) valt ze direct met een sprong naar binnen. Verder blijft ze braaf ze gaat er niet heel hard vandoor, maar maakt een sprongetje. Heeft iemand nog andere tips over het naar naar buiten rijden zodat ze netjes op de hoefslag blijft lopen? Kan ik heel goed gebruiken.
Ik moet heel veel kracht zetten aan de buiten teugel en met mijn benen om haar naar buiten te laten gaan. Haar linker kant is dan ook haar moeilijkere kant.
Alvast bedankt!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 08:31

Mijn paard deed het ook, vooral met buiten rijden.Ik ben nu aan het recht richten op de grond.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 08:34

Zorg dat je buitenteugel op contact is, daarnaast ook zorgen dat je zelf ook niet naar binnen hangt in de wending (veel ruiters maken hun wending op de binnenteugel, en door iets naar de binnenkant te zitten). De wending komt juist uit de buitenteugel (die je paard ook nog eens op de hoefslag houdt). Je zit hoort in het midden te zijn, of juist iets op de buitenkant (als je paard naar binnen valt)

rosali00

Re: naar binnen vallen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-11 08:48

Ok, dat is zeker een punt voor mij om op te letten denk ik. Of ik de goede balans houd, tijdens het rijden.

tisby

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 08:53

Zo te horen is je paardje scheef, je kunt haar recht richten onder het zadel of aan de hand. Mijn paard deed dit ook! Sinds ik op de Antoine de Bodt methode rijd niet meer. Probeer eens je buitenteugel helemaal naar de hoek te doen (niet trekken, alleen naar buiten), mocht ze nog steeds naar binnen vallen kun je er een halve ophouding mee geven. Hand niet naar beneden drukken. Succes!

Glaefraaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 16:33

Het paard wat ik rijdt doet dat ook veel, vooral omdat ze alles moeilijk vindt. Ze probeert zo dus onder het werk uit te komen, maar zonder die hoefslag kan ik ook wel met haar werken. Dan leg ik dus ook minder de nadruk op de hoefslag, en loopt ze ook beter op de hoefslag. Klinkt een beetje raar maar het werkt wel! Weet niet of je er iets aan hebt, maar zo doe ik het steeds :)

lovely28

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 09:06

Heb een paard die precies hetzelfde doet, ik volg dit even, iemand nog meer tips??

tisby

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 10:26

Rechtrichten! Dat is echt de beste tip die je kunt krijgen denk ik ;-)

loempia93

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 14:21

Ik heb precies hetzelfde probleem. Met rechtrichten wordt het indd al minder. De galop lukt helaas nog niet. Ze reageert dan totaal niet op mn beenhulpen!!

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 14:41

ik denk dat je paard gewoon heel scheef gebouwd is. elk paard is van nature scheef en de jouwe lijkt mij scheef naar links toe. je moet hem daarom proberen recht te richten. hier zijn speciale methoden voor maar je kunt het ook doen door veel rechte lijnen te rijden en veel rechtuit te oefenen.
zo zou ik ook veel op de binnenhoefslag rijden en veel afwisselen. ook veel figuren rijden op beide handen om hem lekker los te maken op beide kanten. veel voltes, slangenvoltes, achtjes en andere oefeningen voor de buigingen en dat afwisselen met rechte lijnen.