Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Lous schreef:Doe eens even rustig, meid is pas 16 en doet verder niemand kwaad.
TS heb je geen les? Lijkt me dat goede instructie je al een stukje verder of misschien een heel stuk verder kan helpen.
Lous schreef:Ik vond het toch wel aardig aanvallend overkomen, dus vandaar mijn reactie.
Komt waarschijnlijk door het gebruik van veel vraagtekens en uitroeptekens. Komt naar mijn inzien best aanvallend over.

garny95 schreef:1. Ruiter sluit de hand
2. Paard geeft na
3. Ruiter opent de hand
4. Paard zoekt de hand
Emma ik denk dat het te maken heeft met de souplesse en stijfheid van jouw paard, als hij 20 min moet warm lopen om je hand te volgen is het wel een of het aandachtspunt. Ik zou starten met losmakende oefeningen, vwnw, stelling, volte openen en volte sluiten daarna pak je dit in draf, veel van hand veranderen. Maar zorg vooral dat hij een 'brug' kan maken van zijn rug en zijn buikspieren aanspant zodat hij ook zijn rug kan ontspannen. Hoog instellen heeft geen zin wanneer je paard niet los door het lijf is en goed aan de hulpen staat, een paard moet ten alle tijden in staat zijn jouw hand te zoeken en aan de buitenteugel zijn. Succes en ik zou zoeken naar instructie die je hierbij kan helpen, in ieder geval goed dat je er een topic over start.