Aansporen in galop, stuiteren.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sophie1818

Aansporen in galop, stuiteren.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-11 13:37

Hallo!

Ik ben nu al een hele tijd bezig met doorzitten omdat ik dat eerst echt niet kon. En heb een heel lief paardje. Maar als ik aan wil galoperen, dan geef ik de juiste signalen maar dan net voordat hy aan wil springen begin ik te stuiteren in het zadel, omdat ik mezelf klem tijdens het aansporen. Dus als hij dan aan galopeerd dan zit ik al niet goed meer..

Iemand tips?

Groetjes

oOoKellyoOo

Re: Aansporen in galop, stuiteren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 13:39

Les nemen .
Lijkt mij als ik zo hoor dat hij onder je uitloopt en dus niet goed aan het been is . En klemmen met je benen ? dat geefd hem nog meer druk om onder je uit te lopen.
Ik zou zeggen werk hier aan en neem goed les
succes

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 13:40

je moet je proberen vast te houden met je bovenbenen en knieën en niet met je kuiten, en meebewegen vanuit je bekken / onderrug, dan ga je niet stuiteren. :)

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 13:41

Doorgaan met oefenen! Je bent je er bewust van, dat is al de eerste stap op weg naar verbetering. Wat een oplossing is, is aan de longe gaan en het paard op commando van de longeur aan laten springen. Op die manier voel je goed wat je paard onder je doet, zonder dat jij anders gaat zitten doordat je hulpen moet geven. Zonder beugels rijden is ook een mogelijkheid, maar dit moet je wel durven!

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 13:42

oOoKellyoOo schreef:
Les nemen .
Lijkt mij als ik zo hoor dat hij onder je uitloopt en dus niet goed aan het been is . En klemmen met je benen ? dat geefd hem nog meer druk om onder je uit te lopen.
Ik zou zeggen werk hier aan en neem goed les
succes

het klinkt mij helemaal niet alsof hij onder haar uitloopt, zo te horen reageert de pony goed maar heeft het meisje nog geen geheel onafhankelijke zit en kan ze dus niet goed blijven zitten in de galop. Het enige wat je daaraan kunt doen is heel veel oefenen, misschien een keer een voltigelesje, paar keer zonder zadel oefenen, net zo lang tot je het op kunt vangen met je bovenbenen en je bekken en je dus goed de beweging van je paard kunt volgen, dan zit je hem niet meer in de weg

sophie1818

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-11 13:44

Hy is 1,75 dus zonder beugels word nog een grap;p als ik er dan vanaf val!

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 13:46

Dat gebeurt gewoon niet! Strotouwtje aan de voortuigoogjes van je zadel om je aan vast te houden, en gewoon doen! Je leert op die manier wel het snelst ontspannen!

sophie1818

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-11 13:49

dat is ook zo, misschien eerst alleen maar even zonder beugels! thnks..

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 13:55

dat is al een goede instelling : als ik er dan vanaf val . Grootte van het paard heefd niks te maken of je dan wel of niet zonder beugels kunt rijden .
Haal begeleiding bij beter nog een goede instructeur ,

Ik zou graag fotos willen zien of liever een filmpje dan is het alles beter te beoordelen . want als het paard niet in balans is dan...... heel verhaal.........of als de ruiter niet in balans is ..........heel verhaal of allebij.

Een vraag, als jij van je paard de overgang van draf naar galop wilt hoe doe je dit en wat doet je paard en hoe reageert hij. wellicht dat de vraag van jou dan een stuk duidelijker word

@ peacehorses ik snap jou volledig en zie daar ook wat in, ik zag het eigelijk zo voor ogen , meisje heefd weing kracht oftwel kan niet genoeg druk geven voor de galop hulp ja dan komen we op jou punt uit, stel het paard is niet goed aan het been , en gaan dus eerder versnellen in draf ipv meteen duidelijke overgang naar galop , in dat versnellen kan het meisje niet uitzitten en begint dan te stuiteren , dus ja uiteindelijk komen we uit op onbalans van een van de 2 of mischien wel allebij onbalans oftewel onafhankelijke zit , ligt allebij nauw bij elkaar
of..

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 13:56

sophie1818 schreef:
dat is ook zo, misschien eerst alleen maar even zonder beugels! thnks..

begin gewoon in stap en draf zonder beugels denk goed aan je houding

sophie1818

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-11 14:58

Het is inderdaad zo dat als ik aan wil galoperen dat hy dan zijn draf versneld, dus dat ik dan ga stuiteren. Zal even wat fotos laten maken want die heb ik hier niet als ik rij.

xSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 15:37

En als je dan eens verzamelt gaat draven en dan rustig op een volte bijvoorbeeld aanspringt, en als ie hard gaat draven eerst weer rustig terugnemen en net zolang tot ie gewoon rustig blijft draven met aanspringen?

SaBiNa_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 15:37

Zonder beugels! ;)

Anne_Pieter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 16:11

Ontspannen blijven zitten, en niet zo klemmen :)
succes!!

Melanie95

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 18:08

Je moet proberen om je benen lang te houden, en als je gaat aangalopperen moet je proberen om niet heel hard te gaan draven, want dan kan je ook beter in het zadel blijven zitten.
succes!;)

sophie1818

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-11 09:29

Bedankt voor alle tips *\o/*

nienke_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 09:56

Lekker ontspannen gaan zitten inderdaad, en gewoon goed op je houding letten! :D