Onrustig bovenlichaam

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Wendy89

Onrustig bovenlichaam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-11 14:52

Hoi allemaal!

Sinds kort rij ik een hyperactieve Lord Z, waarbij het tijdens het springen lastig is om controle te houden. Ik ben er inmiddels achter dat ik zelf de oorzaak ben van dat probleem. Mijn paardje springt namelijk nogal overdreven over de hindernis en het is moeilijk om dat altijd rustig uit te zitten. Hierdoor ben ik vrij onrustig in het bovenlichaam (lees: ik zwiep na de sprong alle kanten op om het paard bijvoorbeeld goed te laten landen). Ik knik dan vaak mijn schouder en heup in breng het paard uit balans waardoor die na de sprong gaat lopen. Met andere paarden heb ik dit probleem nooit gehad, dus ik vind het ook gek dat ik dit bij dit paard zo doe..

Nu hoopte ik dat jullie mij misschien kunnen helpen om mijn bovenlichaam rustig te houden. Tips en tricks??

Lautje_17

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 15:14

Ik zou in eerste instantie niet te veel bezig zijn met de goede galop maar juist trainen op je eigen lichaam. Zodra je meer controle over je eigen rijden hebt zullen de hulpen het goed landen waarschijnlijk ook beter gaan:P Vraag eens iemand om je te helpen zeggen wanneer je wel of niet goed zit. Van de kant kun je vaker net iets beter zien of het goed is wat je voelt ;)
succes :D

Mistral_m

Re: Onrustig bovenlichaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 16:30

Focussen op je houding, en veel oefenen!!
Succes!!!

Wendy89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-11 20:15

Ja, daar ben ik al mee bezig. Tijdens de lessen ook.. Ik merk wel dat het beter gaat, maar ik dacht.. Misschien dat er hier iemand is met de gouden tip ;)

Bedankt voor jullie reacties in ieder geval :)

Mistral_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 06:05

Mooi dat het beter gaat!!! Het heeft natuurlijk ook tijd nodig :D
Super :)