tussen de bordjes uit balans.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Deliana27

tussen de bordjes uit balans.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-11 19:16

hoi bokkers!

ik zit eigenlijk met een klein probleem waar ik op wedstrijd erg veel moeite mee heb. mijn pony is zo moeilijk tussen de bordjes te houden niet omdat hij dan weg vliegt ofzo maar hij heeft in de bak altijd aanleuning van de bakrand en op wedstrijd outdoor heeft die dat niet. zelf vind ik dat erg vervelend want ben ik druk bezig naomi ontspannen over de hoefslag te laten lopen en tussen de bordjes tijdens mijn proef alleen dan moet ik die figuren ook nog eens er bij doen nou dan word het zoveel. mijn idee lijkt het dat naomi gewoon niet op eigen kracht recht kan lopen zeg maar. (of hoe ik het moet zeggen) wat kan ik hier aan doen ? en hoe kan ik dit trainen? want heel veel zeggen ook veel op de binnenhoefslag rijden alleen onze bak is niet zo breed (wel erg lang trouwens) maar dan heb je een hele korte korte zijde. :+

heeft iemand ideetjes hoe ik naomi beetje makkelijker gewoon tussen de bordjes mijn proef kan rijden ? want volgens mij is ze daar wat uit balans, omdat ze geen bakrand heeft waar ze zeg maar word begeleid want indoor heeft ze nergens last van. 8-)

heeft iemand tips??? ideetjes???

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 19:18

Thuis niet meer op de hoefslag rijden...Je paard hoort geen steun te zoeken of nodig te hebben van de bakrand, heeft hij dat wel dan ga je oefenen...dus standaard twee meter uit de hoefslag rijden, veel over de middellijn, vaak afwenden en oversteken, en liever nog eens rijden in een bak zonder vaste wand. (bij mij is het terrein op de rijvereniging bijvoorbeeld heel groot, echt 60x35 ofzo, dat is super om te trainen)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 19:18

Binnenhoefslag rijden werkt inderdaad goed :j Als het in de bak niet lukt kan je misschien in een weiland oefenen?
Of anders heel veel figuren rijden, in elk geval niet op de hoefslag blijven hangen zodat ze gaat plakken.

Vadiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 19:22

Toch echt van de hoefslag afblijven. Jouw pony vindt het blijkbaar erg moelijk om op eigen benen te lopen en dat moet je trainen door daar te rijden waar ze geen aanleuning van de bakrand heeft. Bijv. binnenhoefslag, rechte lijn over bijv. AXC. Slangenvolte kan bijvoorbeeld ook, maar dat is weer lastiger om de wendingen van jou te laten zijn en dat ze bijv. niet tegen de bakrand aan'valt'. Succes ermee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 19:23

Zoals al gezegd.. Binnenhoefslag rijden zodat ie op zijn eigen benen gaat lopen niet ergens 'op steunt' Dus zoek een groot weiland op en lekker rijden :)

Deliana27

Re: tussen de bordjes uit balans.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-11 09:45

bedankt voor de tips! ik ga ze zeker even gebruiken! ik ga vanmiddag weer even trainen en dan zal ik kijken of ik in de grote bak kan rijden en ga ik lekker op de binnenhoefslag wandelen. :D

Muntok

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 14:23

Niet alleen wandelen op die binnenhoefslag, maar gewoon alles wat je doet met rijden, het losrijden al je oefeningen in alle gangen, gewoon echt alles, een meter naast die hoefslag gaan doen.

Deliana27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-11 14:53

ik heb vandaag ook getraint op de binnehoefslag en ze vond het erg lastig om te doen.