Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Het is zo weinig, dat merk je niet eens. Toch heeft een paard wat 6x per week moet werken en opgebouwd wordt, wel wat extra vitaminen en mineralen nodig.
En sommige mensen kunnen daar dan niet mee om gaan, omdat dat niet het paard is wat ze gekocht hebben
Maar dat gaat jou vast wel lukken, met een beetje geduld. Er zit niets anders op dan voorlopig te longeren voor het rijden (mits dat ook helpt) en veel te oefenen. Het is nu zaak dat jij leert omgaan met het over-fanatieke gedrag
Pollux schreef:Ik rijd haar 4 keer en longeer haar 2 keer per week. Ze heeft één dag vrij waarop ze nog wel in de stapmolen komt. Ik weet niet of het alleen met teveel energie te maken heeft. Ik rijd nu sinds een maand, maar daarvoor is al een maand elke dag gelongeerd voor het opbouwen. Na die 20 minuten onder het zadel, loopt ze nog 20 minuten in de molen en is ze moe en voldaan. Ik vermoed dat het ook een mentale verandering bij haar is. Waar ze vroeger altijd op de rem liep (overigens de eerste 2 weken van het opbouwen onder het zadel liep ze ook op de rem) is ze nu ineens zo overijverig. (misschien heeft het ook wel te maken dat ze gewoon goed in haar lijf zit nu?) Ik kan in ieder geval proberen om haar brok achterwege te laten. Misschien dat dit wel helpt.
Pollux schreef:Hallo bokkers,
. Maar na een paar rondjes begint het al te komen: mevrouw wil galopperen! Ze springt de hele tijd aan en wordt zeer ongeduldig. Pas als ze rustig wacht (moeilijk!) mag ze galopperen. Maar in de draf na een paar rondjes galop wordt ze heet en sterk. Of ik nu op een volte draaf of op een rechte lijn. Steeds loopt ze onder me vandaan. Als ik een ophouding geef, komt ze meteen terug in tempo en maak ik mijn hand meteen weer zacht. Dit is voor haar weer aanleiding om het tempo te verhogen enz. Overigens begin ik over een week weer met lessen, dus zal het ook zeker met mijn instructrice bespreken, maar wellicht zijn er meer bokkers met dit 'probleem'.