Trainingsschema na revalidatie

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Glendy

Trainingsschema na revalidatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-11 15:00

Hallo,

Kan iemand mij helpen met een trainingsschema op te zetten voor mijn merrie van 21 jaar.

Luna is een jaar uit de "running"geweest wegens een blessure. Spiermassa is sterk afgenomen.
Kan nu weer opgebouwd worden, met longeren, buitenrijden en trainen.

Wie kan mij helpen om een verantwoord trainingsschema op te zetten, om zo de spieropbouw weer op te bouwen?

Groetjes

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 15:03

Wat voor een blessure heeft ze gehad? Bij welke DA is ze in behandeling geweest? Vraag anders desbetreffende DA om een schema.

Mijn paard heeft een peesblessure gehad en kreeg het volgende schema (na rust van ca 1,5 jaar)
2 weken: 20 min stappen ohz
2 weken: 40 min stappen ohz
2 weken: 20 min instappen, 3 min draven, lang uitstappen
2 weken: 20 min instappen, 2x 3 min draven met daartussen 4 min stap, lang uitstappen
2 weken: 20 min stappen 3x 3 min draven met daartussen steeds 4 min stap, lang uitstappen
2 weken: 20 min stappen 4x 3 min draven met daartussen steeds 4 min stap, lang uitstappen
2 weken: 20 min stappen 4x 3 min draven met daartussen 4 min stap, na iedere keer draven 1 hoefslag galop

etc. etc.

Die 2 weken is dat je het 2 weken moet doen en dan naar de volgende stap mag.

Nienke96

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 15:14

Anoniem

Re: Trainingsschema na revalidatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 15:15

- Kan ook gebruikt worden voor het weer op conditie brengen van een paard (en de
ruiter!) na de winterpauze.

:)

Glendy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-11 15:23

bedankt ga zo eens kijken

Glendy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-11 15:25

Ik vind zelf dit traningsschema toch best nog pittig.. Het gaat ind om een paard die 1 jaar stil hefet gestaan en een blessure heeft gehad en dus zo rustig maar verantwoord mogelijk weer moet gaan trainen.

gr

Glendy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-11 15:27

Foccused.. Was dit trainingsschema fijn voor je paard? en heeft het geholpen?

Paard liep steeds kreupel. kwam uit heupgewricht is nu redelijk goed weer ook mede door de verandere stand van haar voeten.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 18:19

Glendy schreef:
Foccused.. Was dit trainingsschema fijn voor je paard? en heeft het geholpen?

Paard liep steeds kreupel. kwam uit heupgewricht is nu redelijk goed weer ook mede door de verandere stand van haar voeten.

Ik vond het een heel fijn schema, ook gemakkelijk aan te houden want alles is voorgekauwd en je hoeft zelf nergens overna te denken.
Plus het bouwt heel rustig op, ook fijn voor je paard want die kweekt zo op een verantwoorde manier weer spieren en conditie :j