mijn trekpaardmerrie (maatje tank) wordt in juni al weer 18! Da's voor een trekpaard best al een behoorlijke leeftijd en voor haar helemaal!
Ze heeft enorme 'mok'-benen en 10 jaar geleden (toen ik daar voor het eerst kwam) vreesden we dat ze niet ouders dan 16 zou worden, maar onze samenwerking en alle probeersels tegen de 'mok' hebben hun vruchten afgeworpen en madame doet het nog steeds, en hoe!

Ze zit goed in dr vel, glanst goed, is vrolijk, eet fantastisch en heeft zin om te werken.
Ik geef haar 3 à 4x per week beweging en dit kan variëren van wandelen, fietsen, tot rijden en slepen (aangespannen werken zeg maar)
We hebben ook altijd met haar ringgereden en nu van het weekend eens gekeken hoe ze in de baan liep. Nou, dat was 1 vaart en ik wist genoeg: Zó ontzettend kort vanachter dat het niet om aan te zien is!
Ik zou dit graag willen verbeteren bij haar, maar ik weet niet hoe, dus daarom dit topic. Hebben jullie tips hoe ik haar achterhand er weer beter/meer onder kan krijgen?
We rijden overigens niet in de bak, longeren heb ik 2x gedaan, maar ik maak haar er niet blij mee. Maar ja, als ik haar er wel beter mee kan laten lopen, dan zal ze gewoon eens per week moeten, haha!

Alvast onrtzettend bedankt!
groetjes, Janneke
? Als je schakelt,dus hem als het ware terug laat springen in galop en voorruit laat springen, gaat hij lekker achter aan het werk, vooral in galop word het achterbeen dan lekker geactiveerd en word die lekker los en gaat fijn over zn rug lopen. Vind dat erg fijne oefening,simpel en effectief!