Ben er nu mee bezig en gaat zeer goed, begint te ontspannen in de rug en steeds meer nagevelijk te worden. Het paard is altijd met sporen gereden en dat is duidelijk te merken. Hij reageert dusdanig op beenhulpen dat ik hem kan versnellen in de gang waar hij in loopt, maar ik krijg hem alleen met mijn benen met geen mogelijkheid van stap naar draf of van draf naar galop. Ik hem hem nu aangeleerd om bij 'drrrrrraf' in draf over te gaan, en als ik twee keer klak met mijn tong weet hij dat hij in galop moet, waar hij goed op reageerd als ik been bijgeef. Maar zonder de stemhulp reageert hij ook niet op been.Ik heb hem dat aangeleerd door de stemhulpen eerst met zweep te combineren, anders kreeg ik hem echt niet sneller. Nu heb ik de zweep niet meer nodig, maar ik wil eigenlijk ook wel weer van die stemhulpen af..
Dan punt nummer twee:
Als ik hem de galophulp geef (binnenbeen op en buitenbeen achter de singel_ gevolgd door de stemhulp, gaat ie raar lopen springen en loopt ie zichzelf vast. Terwijl als ik met beide benen op dezelfde plaats aandruk en mijn handen gewoon op dezelde plek houd en dan de stemhulp geef, hij wel goed aanspringt, ook in de goede galop. Hij reageert dus niet op de goede hulpen. Hij springt altijd wel uit zichzelf in de goede gelop aan, ookal heeft hij wel een voorkeursgalop.
Hoe leer ik dit paard om op normale hulpen te reageren

Behalve dan dat je niet perongeluk naar voren moet gaan zitten als hij flipt