Ik heb mijn paard nu 3 maandjes ongeveer, en omdat het nu allemaal een beetje goed gaat, rijd mijn moeder er sinds kort soms op.
Mijn moeder heeft als kind een jaar of 5 gereden, en op vakantie gaan we vaak rijden (In Dom rep op van die snelle paardjes, in zeeland op ijslanders)
Dus ze kan het wel, de basis zegmaar, ze weet hoe ze erop komt, hoe ze stuurt en hoe ze zachter en harder moet.
Maar op Blade gaat het dus ontzettend moeilijk, we hebben een paar keer geoefend en de draf krijgt ze niet goed onder de knie,
Blade is een kwpn x tuiger, neemt ruime passen en gooit hoog op, als ze gaat lichtrijden neemt ze een soort tussenhupsje, en gaat ze dus eerder zitten voor zijn pas klaar is. Toen ik ging zeggen 'staan-zit-staan-zit' op de goede maat ging het iets beter, en ook iets beter toen ik de beugels korter deed en zei dat ze haar hakken uit moest drukken.
Maar het lukt nog niet goed, ik denk dat het na nog een paar keer oefenen wel vloeiender gaat maar ik wou vragen of jullie tips hebben voor ons, zodat ze ook lekker op hem weg kan draven!
(Ze wil binnenkort ook wel wat lessen nemen puur om het onder de knie te krijgen, maar voor haar is het meer dat ze er soms even op wil voor een leuk buitenritje, vandaar
) Groetjes Jessie