hij gaat naar binnen in de galop

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MusicIsLife

hij gaat naar binnen in de galop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-11 14:28

hooi, ik help bij een stal waar ze 11 paarden/pony's hebben op maandag ga ik altijd rijden op luckey ook heb ik les op hem maar als ik in de galop ga dan gaat hij best snel en schiet ineens naar binnen, vaak als ik op maandag alleen ga rijden vind hij het niet altijd leuk om alleen in de bak te zijn en schiet hij dus in galop naar binnen en begint dan te bokken soms 1 keer maar soms ook een paar keer en als ik hem niet aan spoor gaat hij een overgang maken naar de draf. Ik ga altijd een eerst een tijd rijden en dan in de galop dus ben dan ondertussen al best moe geworden en als ik dan in de galop zit duw ik me knieen altijd heel hard in het zadel dat kost me best veel energie en ik kan ook dan niet goed met me binnenbeen hem naar buiten duwen omdat me knieen dan los raken van het zadel... iemand tips???
ALVAST BEDANKT!!

amybee7

Re: hij gaat naar binnen in de galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 14:43

Je moet niet met je knieën vasthouden, druk je hakken omlaag en maak je lang. Met je binnenbeen naar buitenduwen en ala hij niet luistert er een zweepje bij pakken. Dan hoef je het niet eens te gebruiken, gewoon als je het al vast hebr reageren ze al beter. En misschien toch samen met een ander rijden? Dan is je paardje niet zo onrustig

MusicIsLife

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-11 14:50

oke thnx!!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 14:52

Let anders ook even op je punten en komma's :P

Als je je knieën hard in het zadel drukt ben je veel te gespannen. Dan kan je niet van je paardje verwachten dat ie rustig gaat lopen..

MusicIsLife

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-11 15:11

oke hm... das waar morgen ga ik weer op hem rijden dus zal alle tips goed onhouden;)
verders iemand nog iets???

Jk_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 20:28

Hakken naar beneden en probeer hem met je binnenbeen en je buitenteugel recht te houden zodra hij naar binnen valt. Verder kan je inderdaad een zweepje gebruiken zodat hij doorloopt en jij met je zit en benen aan de gang kan.

Bas2112

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 17:40

Ja en vooral goed langs de bakrand houden. Meeste paarden beginnen inderdaad pas met bokken op het moment dat ze de mogelijkheid krijgen naar binnen te vallen. Dus goed de hoeken in.

kellyThanos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 13:45

Mijn tip als je paard/pony ineens naar binnen valt is om al met je binnen been naar buiten te duwen maar ook om in de galop jezelf lang te maken en gewicht naar je buitenbeen brengen.

birrie1709

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 13:47

rusig zitten . en je paard goed opsluiten

is er misschien een bepaalde plek waar hij dat doet
als dat zo is moet je voor die plek laten weten dat je echt de baas bent

Sarah25

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 14:03

Jk_xx schreef:
Hakken naar beneden en probeer hem met je binnenbeen en je buitenteugel recht te houden zodra hij naar binnen valt. Verder kan je inderdaad een zweepje gebruiken zodat hij doorloopt en jij met je zit en benen aan de gang kan.

Ja en een beetje opsluiten? En met je binnenbeen druk geven

MusicIsLife

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-11 17:41

heb hem gisteren weer gereden hij gaat altijd net voor de bocht naar binnen heb heel veel gegalopeert en geprobeeerd hem zoveel mogelijk de hoek door te krijgen alleen best lastig want ik moet letten op dat
hij niet stopt niet harder gaat anders vliegt hij bijna uit de bocht want hij gaat al best hard ik moet hem op de hoefslag houden en daarnaast zorgen dan ik niet naar voren of naar achter val dat mijn voeten in de beugels blijven enzo... ik heb al jullie tips wel goed kunnen gebruiken:)
bedankt !!

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 17:44

Klinkt meer alsof de pony nog niet goed kan galopperen en dit oplost door hard te gaan.
Dus niet stom doorgalopperen, maar werken aan de kwaliteit ervan. Kleine stukjes, veel overgangen.

En als hij zo hard gaat rennen dat jij niet meer doorkomt, dan moet je nog een stap terug.

RosaBokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 18:08

misschien is zijn balans nog niet goed veel slangen voltes rijden. spiegelen dus wat je links om doet doe je rechts om ook. buiten teugel tegen de hals aan houden. binnen been en als je niet genoeg been kan geven helpt een zweepje maar dan tik je hem niet achter maar op de schouder bij. op een gegeven moment kent hij het en hoef je aleen de zweep tegen de schouder aan te leggen.

succes ermee

MusicIsLife

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-11 20:56

thnx! ga proberen:) probeer gewoon al jullie tips dan moet het lukken

Shakira_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 09:01

Druk op z'n hoofd geven, en ervoor zorgen dat hij het bit accepteerd. Ik weet niet of hij het bit vastzet als hij aangegallopeerd? Ook als hij naar binnen gaat zorgen dat je je binnenbeen en buitenteugel er goed bij hebt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 20:03

Sarah25 schreef:
Jk_xx schreef:

Ja en een beetje opsluiten? En met je binnenbeen druk geven

Kan ie mooi door de buitenschouder vallen :')

In galop kun je echt heel makkelijk op je zit sturen, denk volte, en paard doet volte. Denk rechtuit, paard loopt rechtuit :) Niet moeilijk.

karel162

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 01:08

binnenbeen, desnoods met spoor en een keer hard aantrappen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 05:16

Wat een eerlijke, vriendelijke manier van rijden, zeg.....

MusicIsLife

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-11 20:00

heeey,
heb veel van jullie tips gebruikt
heel erg bedankt maar ik heb nog is goed gekeken naar zijn galop enzo
hij blijft toch steeds weer naar binnen gaan heel soms lukt het maar niet
echt heel erg vaak gaat al wel beter in ieder geval
ik rijd niet met sporen, een zweepje vind ik genoeg en dan ook maar een heel
klein tikje om hem effe te laten merken dat ik dit zo niet wil zegmaar.
heel veel dingen helpen dus niet geen idee wat zijn probleem nu dus is
weet iemand misch. het probleem wrrm die zodoet
effe een beschrijving:
luckey
is een hele eigenwijze pony
in stap en draf heb je vaak zowiets van loop eens even door en moet je hem de hele tijd aan blijven sporen(dit is niet altijd zo maar als hij moe is of geen zin heeft)
en als je dan in galop zit is het net een energiebom hij gaat best hard voor zo'n kleine ponytje
vind ik niet erg maar ik krijg het ook niet voor mekaar om het 'normaal' te laten gallopperen
neimand is dat nog gelukt
weet iemand nog wat ??????

daphnenatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 19:16

idd in de galop niet klemmen met je knieën, gewoon lekker gaan zitten en je laten vervoeren door het paard, ik denk ook als ik het zo lees dat je je spieren een de binnekant van je bovenbenen aanspant om te blijven zitten ( heb ik zelf namelijk ook soms last van), zegmaar bij je liezen. ontspan deze dan ook is, zo leer je ook weer beter zitten!, en voor de rest, oefening baart kunst zoals ze zeggen hee, er is iets van verbetering zeg je, dus elk klein beetje is goed :j

xSanneE_98

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 20:41

Mijn pony heeft dit ook altijd gehad. Nu is het wat beter.
De rede is denk ik dat het paard teveel op de voorhand galoppeert.
Als je de bocht doorgaat moet je je paard opvangen, Alsof je wil gaan draven.
Op hetzelfde moment druk je je benen aan. zo haal je het hoofd van het paard omhoog waardoor hij/zij meer met de achterbenen gaat werken.
Als dit lukt moet je proberen zoveel mogelijk kleinere voltes te draaien. Dan lukt het nog beter.
Als je met zweep rijd, kan je die bijv. op de achterhand van het paard leggen en dan ophoudingen in de teugels maken en iets benen geven. Dan gaat hij ook met de achterhand werken. Zweepje tegen de hanls aandrukken help eventueel ook, maar de ophoudingen en benen komen er sowieso nog bij.

Heel veel succes.
_haflinger

MusicIsLife

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-11 17:13

oke dankje! ik heb zaterdag een wedstrijd gehad waarbij ik eerst ben geworden, hij sneed in de galop alleen net de hoek af daar baalde ik wel erg van. Ik probeer veel van jullie tips uit het gaat nu ook al een stuk beter:-D

xSanneE_98

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 17:57

Super, gefeliciteerd.

MusicIsLife

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-11 19:14

_haflinger schreef:
Super, gefeliciteerd.

dank je!!