Ja, wat wil je weten en wat was de reden dat je paard eerst niet in galop ging..
Maryse28
Geplaatst: 26-04-11 18:12
tegen mij zeggen ze altijd dat je moet doen alsof je vast bent gelijmd aan het zadel ik probeer altijd zo goed mogelijk aan het zadel 'geplakt' te blijven zitten en goed met mn handen mee te gaan in de beweging
Surprise_
Geplaatst: 26-04-11 18:14
Ik neem aan dat je een beginner bent Maar wat ik geleerd heb is goed je zwaar maken, hakken naar beneden drukken, beetje achterover zitten. Je wordt er vanzelf goed in! Succes (:
Heel veel doen: al doende leert men. Sommige mensen vinden galop een beetje "eng", maar het is net zo'n gewone gang als stap en draf. En zo moet je de galop dan ook bekijken, niks engs aan
Niet knijpen met je bovenbenen, probeer rustig door te ademen en ontspannen te zitten in je zadel. Het paardenhoofd beweegt in galop meer dan in stap en draf, dus je moet ook meegaan met je handen. Dat voelt in het begin misschien wat tegenstrijdig aan, maar je moet proberen te voelen wat het paard onder je doet.
Kortom: gewoon veel oefenen, dan komt het allemaal vanzelf. We zijn allemaal hotsend en stuiteren begonnen
Idd je moet gewoon veel oefenen, al doende leert men, Weet nog dat ik vroeger ook stuiterend mijn rondje door kwam. haha
Probeer gewoon voor jezelf goed in het zadel te blijven zitten.
Tijuana
Geplaatst: 27-04-11 13:01
Probeer jezelf een beetje lang te maken en vooral je benen niet optrekken. Ik let er ook op dat ik goed op mijn kont blijf zitten zeg maar. Komt vanzelf hoor
Probeer zo diep mogelijk in het zadel te gaan zitten: maak jezelf zwaar, maar niet te zwaar want dan zal je hem uiteindelijk weer afremmen. Als je je benen, en eventueel je beugels een gaatje langer maakt zal dat misschien al wel makkelijker gaan!