Klapperende kaak

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

marijkedam

Klapperende kaak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-11 08:58

Mijn paard maakt vaker een klapperend geluid met haar kaak. Dit doet ze alleen in draf op het ritme van de beweging.
Zelf heb ik het gevoel dat ze dan net tegen de nageeflijkheid aan hikt. Ze is dan verder best ontspannen.
Hoe krijg ik net dit laatste beetje ontspanning, zodat ze de kaak ook echt gaat loslaten?

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 11:14

Misschien is het goed om te googlen op de woorden "hangend rooster paard".

Mijn merrie heeft afgelopen vrijdag weer een halfjaarlijkse behandeling gehad (net 4 geworden) en die bleek wat doppen te wisselen waardoor de kiezen niet meer goed aansloten.

Voor het gevoel is het niet prettig, voor het kauwen is het niet prettig en misschien was het tijdens het rijden ook niet prettig.
Ik kan haar nu weer goed horen kauwen. De kiezen sluiten nu weer mooi aan. :j

Misschien iets om over na te denken?
Hoe oud is je paard?

marijkedam

Re: Klapperende kaak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-11 12:08

Ze is bijna 9. De tandarts komt ieder jaar en is pas nog geweest. Nooit gehoord dat ze last zou hebben van een hangend rooster. Ik ga ervan uit dat de tandarts dat wel ziet als het zo is.
Er zaten wel wat haken op de kiezen, maar ook na de behandeling blijft ze "klapperen". Ben aan het kijken voor een ander bit. Ik heb een normaal dubbelgebroken, een myler dubbelgebroken en wil nu een HH Gold Brass proberen. Deze zouden het kauwen verbeteren. Eerder reed ik met een enkel gebroken, maar daar loopt ze niet zo fijn mee, althans dat was wel een paar jaar geleden. Ik weet dan ook niet of een bit dat klapperen gaat verhelpen. Het lijkt echt net dat laatste beetje ontspanning van de kaak wat het probleem is.