Ik heb een pony en in het begin ging het rijden écht goed, ze was super braaf, maar sinds 2-3 dagen is het niet meer te doen.. vb. Ik longeer altijd voor het rijden, daarna stapte ik op ik had mijn voeten nog niet eens in de beugels en ze gaat héél hard gallopeeren. Ze liep recht op de draad dus ik wist niet of ze links of rechts ging gaan... Ik bleef er gelukkig opzitten maar het heeft zéker 10min geduurd eer dat ik ze terug onder "controle" had. Ik heb haar toen terug gelongeerd dat het "wilde" er af was. Daarna ben ik er terug op geklommen, ik heb alleen gestapt maar ze wilde draven, dit deed ze dan ook, ik probeerde haar terug te nemen maar ja naar het bit luisterde ze niet meer, op den duur was ze zooo moe dat ze braaf stappte. Ik heb les, maar wel maar om de 2weken. Kan ik misschien een ander bit gebruiken? of iets anders?
ik begrijp uit je verhaaltje niet of het eenmalig gebeurd is, of alle 2-3 de dagen.
als een pony ineens vreemd doet met opstappen zou ik inderdaad denken dat het zadel of de rug de schuldige is, is het zadel onlangs gevallen, is de pony gaan rollen met zadel op, of als je met je vingers op de rug duwt, verschiet ze ineens? Ik zou er even een wat meer ervaren iemand bij halen, die naar het zadel en je pony's rug laten kijken, of er eventueel een zadelmaker naar laten kijken. een ander bit is sowieso NOOIT de oplossing.
Domino_x
Geplaatst door de TopicStarter: 17-04-11 20:10
ik heb met mijn hand op verschillende plaatsen op haar rug gedrukt, maar daar reageerd ze niet op. Er heeft al iemand naar het zadel gekeken maar daar is niets aan. ik bedoelde missn een ander bit zo dat ik haar in "bedwang" kan houden... Ik weet het niet.
Anoniem
Geplaatst: 17-04-11 20:19
Michele1 schreef:
Sonja: niemand durft erop
Sorry, ik word hier te oud voor geloof ik
Tammy_
Geplaatst: 17-04-11 20:22
misschien zit er iets in de rug niet goed, dat bij zijwaartse of zwaardere druk pijn doet, dus met opstappen of rijden. Een bit is er niet om je pony in bedwang te houden, ik denk dat je pony eerder in paniek zal raken van een zwaarder bit, omdat ze met het bit dat je nu gebruikt ook al gaat rennen.
ik zou het nog een paar dagen aankijken, is het over 2 dagen nog precies hetzelfde, dan zou ik er een osteopaat bij halen, want dan zit er echt iets niet goed.