Mindfields schreef:Kan het zijn dat je opbouw in de training niet helemaal klopt? Dat je hem zeg maar 'leeg' rijdt in dat kwartier?
Ja daar dacht ik ook al aan.
Ik begin met rustig instappen en draven aan lange teugel.. daarna pak ik haar gewoon op en doe ik gewoon mijn rondje in stap en draf en daarna even galoperen en dan weer wat afkoelen.
Het probleem is het ergst als ik heb gegalopeerd.. eerder had ik altijd het motto waneer het goed gaat stopppen we.. Meestal na een kwartier liep ze op der best en deden we koeling down en stopten we... dus nu als ik maar wat gegalopeerd heb (2 rondjes) word ze sloom ... Reageert ze niet meer op been en krijg ik haar daarna ook niet echt goed meer... (in draf dus ook niet) dan blijft ze maar ''weg'' vallen etc..
Quir schreef:Ik zou de oorzaak op lossen, dus het voor je pony weer interessanter en leuker gaan maken. Hij verveelt zich nu duidelijk, dus meer afwisseling. Ga eens in je dressuur rijden aan de gang met balken, enz..
We rijden redelijk vaak buiten en daarom snap ik het ook niet..
We rijden nooit constant dresuur. en als we dat al doen doen we daarna soms nog weleens lekker wat uitrazen (dan is energie weer op 100) op een bospad..