Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
midgie schreef:Je zegt het antwoord eigenlijk zelf al , bij nieuwe dingen gaat ze het doen, dus de druk of jou hulpen zijn te groot of niet duidelijk of miss zelf steeds anders.
Zoek de fout in jou hulpen.
Over welke andere boeg moest je het gaan gooien toen het wel over ging na een week??
. JPS schreef:Een beetje knabbelen op het bit kan meestal geen kwaad maar echt knarsen kan een uiting zijn van spanning of pijn. Als ik jouw verhaal zo lees, dan denk ik dat je paard ergens last van heeft.
Goed dat de tandarts is geweest maar verder zoeken lijkt me geen overbodige luxe.
Ligt het zadel wel goed, is ze misschien scheef, hoe is haar staartdracht, loopt ze wel in regelmatige takt, is ze in het verleden verreden.. en is er al eens een ostepaat of fysio bij geweest?

Lovely schreef:MiniBoots, dit paard lijkt vooral moeite te hebben met geestelijke inspraak en dat is vaker een reden voor paarden om te gaan knarsen om het van zich af te mopperen. Sommige jury's maken er een punt van en heel veel anderen weer helemaal niet.