Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Mijn paard vliegt er alleen niet vandoor, daar kan ik je niet mee helpen. Het lijkt me dat het paard gewoon wat overenthousiast is? midgie schreef:Is een rijtechnisch probleem als alles lichamelijk in orde is,
Dus gaan rijden in de bak , het probleem ligt dan meestal bij de ruiter.
njiloj schreef:kan je misschien proberen om in de berm achter een ander paard te rijden, zodat ze er niet langskan? in de berm word het moeilijk voltes rijden om d'r stil te krijgen, maar misschien dat dit op het open veld wel werkt?
succes!
Sizzle schreef:Doorgaans voel je het wel komen en dan kun je een paard in de schouderbinnenwaards houden. Haar lukt dat blijkbaar niet. Dat zijn toch wel momenten waarom een heftig bit best even flink gebruikt mag worden imo want dat is veel te gevaarlijk zo.
12sterre34 schreef:Aangezien je zelf zegt dat ze het spontaan doet en zonder aanleiding zoals angst of schrikreactie en helemaal is nagekeken, is het duidelijk een voorbeeld van een paard dat de baas is en doet wat ie wil wanneer ie wil. Ik zou sowieso op de normale galoppaadjes extra overgangen maken van stap naar draf en weer terug. Verder zou ik extra alert zijn en proberen zodra ze wegsprint en op snelheid moet komen haar om te trekken en duidelijk maken dat dit niet mag. Dan hoef je jaar echt niet af te raggelen maar een ferme stem en tik met de zweep. Let wel op dat je niet te laat straft. Maar zonder dit probleem zonder straf oplossen lijkt me onmogelijk. Wat je ook kunt doen is dat de ruiter meer controle moet krijgen. Door meer gehoorzaamheidsoefeningen te doen. Denk aan overgangen en zorgen dat je een goede REM hebt met je zit.
Duidelijk is wel dat de ruiter dit komt op aan het lossen, paard is nu duidelijk de baas en heeft het nu zo vaak kunnen flikken dat ie het blijft doen!