Vervolg opstappen jong paard..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

marjoleins01

Vervolg opstappen jong paard..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-11 21:10

Helaas is mijn topic gesloten omdat er een paar medebokkers andere zaken bespraken dan mijn 'problemen'.. Errug jammer..
Mijn bedoeling van mijn topic was om adviezen te krijgen die ik ook heb gekregen!!

Mijn paard is naar de tandarts geweest, naar de kraker en haar zadel is nog goed.. Wat betreft het steigeren, ik ben er idd af gevallen/gegleden, heb haar een tik gegevwn maar ben er weer op gegaan en heb die zaterdag gewoon met haar gereden.. Omdat het geen gemeen paard is, moest er wel wat zijn.. En ja ik heb ook gedacht aan pubertijd, maar ik wilde eerst weten of ze pijn had..

De boksters/bokkers die me van adviezen hebben voorzien, errug bedankt en misschien heb ik jullie hulp nog eens nodig...

Groetjes!!

samsongerrit

Re: Vervolg opstappen jong paard..

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 18:33

ik had ook eerst problemen met mijn paard maar dat kwam omdat mijn zadel te klein was geworden.. maar is hij/zij ergens bang voor in de bak of het kan ook zijn dat hij/zij een beetje aan het puberen en dat als hij/zij steigert niet op moet reageren maar gewoon laten gaan en weer doorgaan zo gaat het haar vervelen en sekker geen tik geven dan blijft ze het leuk vinden omdat ze dan aandacht krijgt. gewoon doen of je dom bent van steigerde jij nou?

marjoleins01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-11 18:13

Wilde ff laten weten dat ik net voor het eerst weer op mijn paard ben gegaan.. En ben onwijs blij.. Eerst ff gelongeerd, toen in de longeerbak erop (weinig druk van voor maar wel contact en praten).. Geen steigerend of met het hoofd schuddend paard!! Daarna ff in de wei een paar rondjes gereden, toen weer er af en er op... Weer niks aan de hand.. Ik dacht, dan kan ik ook wel ff voor mijn huis op de stoep (waar ze laatst steigerde) een keer proberen op te stappen.. Weer niks aan de hand..

Ik ben eigenlijk van mening dat mijn paard altijd schudde met haar hoofd en die ene keer heeft gesteigerd vanwege de problemen met haar gebit en rug... Ik ben in elk geval opgelucht, want was al bang dat ik hulp moest zoeken...

En gemeen is ze nooit geweest, ze laat zich nu alleen niet meer pakken in de wei... Dat zal wel puberaal gedrag zijn denk ik... ;)

aeolusnr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 00:04

No way , let maar op.
Volgens mij is het grenzen aftasten, en je paard merkt snel dat er onzekerheid bij jou optreed.
Ik zou zeggen veel les nemen, en vooral ook voorzichtig zijn en erg opletten.
Probeer altijd de leider te zijn, denk wit-zwart en dus nooit grijs, grijs geeft voor een paard onzekerheid, straal rust uit, maar wees consequent, .....

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 15:16

Ik heb je eerste topic weer open gezet :-)