Mijn paard heeft HKO, maar al jaren geen last van gehad.Nu al een paar weken kreupel onder het zadel,alleen rechts voor.Hij heeft een zwakke achter hand dat weet ik,maar nu heb ik van alles gelezen over de Antoine methode.Of hoe je het schrijft? Waar ik tegen aan loop is dat ik al jaren geen les meer heb gehad,mijn rijstijl is dus niet zo fantastisch.Als er iemand zegt je moet de achterhand sterker maken door middel van,dit, en dat en zus en zo.Dan denk ik huh waar gaat dit over, ik heb geen bak dus ik rij of in de wei of buiten.Ik wil dus heel graag gaan recht richten,hoe werkt dat dan? Moet je dan naar Antoine zelf of zijn er meer die daar les in geven?
gitje65
Geplaatst: 12-04-11 13:27
Ik weet niet waar je woont, maar er zijn meerder instructeurs die hun opleiding bij AdB hebben gedaan; kijk maar eens op de site van www.stalmireille.nl en daar staan meer links. Mireille geeft heel fijn les en het werkt super bij HKO!
Japeloup
Geplaatst: 12-04-11 13:28
Er zijn meerdere die lesgeven vanuit die gedachte. Beetje afhankelijk van waar je woont kan ik je wellicht helpen.
marleen_usar
Geplaatst door de TopicStarter: 12-04-11 13:29
Maar ik voel me zo voor schut rijden ik heb jaren geen les meer gehad , mijn paard staat in Heinenoord.
Sodeletuut
Geplaatst: 12-04-11 13:32
Goed van je dat je les wilt gaan nemen! Ik heb zelf les van Monique de Rijk http://www.atletischerijkunst.nl , ze heeft een opleiding gevolgd bij Antoine de Bodt, en geeft dus les volgens de zelfde methode. Er zijn vast en zeker meerdere mensen die volgens deze methode les geven. Ik vind het geweldig, en ik hoop dat het voor jou en je paard ook zal helpen! Mijn paard heeft zware kogelartrose, en liep ook kreupel, sinds ik les heb van haar, geen pasje meer verkeerd gezet!
Misschien heeft hij zich bezeerd in de wei? Kan het niet wat anders zijn waar hij last van heeft?
marleen_usar
Geplaatst door de TopicStarter: 12-04-11 13:45
Het kan iets anders zijn maar het meest waarschijnlijke is dat de HKO op speelt, osteophaat is geweest en die wilde een ontstekingsremmer geven als hij kreupel bleef en anders op de foto zetten.Ik heb een mail gestuurd naar Antoine en gevraagd of hij iemand weet hier in de buurt?
Doorrijden terwijl je paard niet rad loopt is sowieso niet goed. Vraag eens iemand in de omgeving voor professionele hulp, ik denk dat je dat hard nodig hebt.
Rechtrichten kunnen we je zo niet vertellen, daarvoor zul je toch echt les moeten nemen. En schaam je niet, het is juist goed dat je les gaat nemen.
Succes ermee!
marleen_usar
Geplaatst door de TopicStarter: 12-04-11 13:58
Ik rij niet door,maar op de wei zag ik niks en onder het zadel wel.Dus ben ik afgestapt toen bleek dat hij niet goed liep.
http://www.paardenrecht.org/asp/content ... umentID=28 Hier kun je alle gecertificeerde instructeurs in NL vinden! Er zijn er nl ook die zeggen dat ze op AdB methode lesgeven maar helemaal geen diploma hebben èn geen door Antoine verplichte nascholing volgen! Ik les bij Brigitte Noor en een vriendin van mij lest vaak bij Antoine zelf, heel gaaf! En vooral belangrijk, wat ik zie brengt het de paarden veel goeds. Niet gezegd dat Antoine de enige is hoor die les kan geven in rechtrichten. Veel succes!
Dat leer ik ook van mijn instructrice. Vooral lengtebuiging op de volte doen we nog, maar ook al een beginnetje aan schouderbinnenwaarts. Ik denk dat het toch het beste is om les te nemen, want wij kunnen niet via internet vertellen hoe het moet..
je kan bijvoorbeeld kijken bij paardenbegrijpen via een instructeur van Marijke de jong. Mijn tinker vond dat echter niets (ik zie wel heel veel paarden om mij heen bij wie het wel werkt) omdat hij het werken van dichtbij niet tof vond... hij werd heel zwaar in de hand terwijl hij normaal super licht is met alles.... maar je kan ook denken aan bijvoorbeel dubbele lange lijnen, of lange teugelen
Ik kan alleen maar zeggen dat ik geen dag spijt heb gehad dat ik ben overgegaan op deze methode! Heb ook een paard met HKO gereden. Liep op de wei niet kreupel, onder het zadel wel. Toen ben ik ook bij de AdB methode gekomen en liep hij echt super! En mijn eigen paard (spat) doet het er ook kei goed op!