Paard scheef

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ghostattack

Paard scheef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-11 19:42

Mijn (verzorg)paard is echt heel erg scheef.
Op de rechterhand is het allemaal geen probleem, netjes stelling, netjes aangaloperen enz.
Maar de linkerhand is echt een drama, ze gaat scheef lopen (lees: met haar kont naar binnen) en aanspringen in de linkergalop zit er al helemaal niet in.
Stelling gaat echt met moeite.

Hebben jullie misschien wat oefeningen die ik kan doen? Heb momenteel niet de mogelijkheid tot rijden vanwege een zwaar gekneusde enkel.
Ik zoek dus oefeningen voor aan de hand. Er is een buitenbak en een paddock aanwezig die ik beide mag gebruiken.
Als ik weer kan rijden zal ik eens kijken voor les, maar moet dit eerst overleggen met mijn ouders en de staleigenaar :)

Sodeletuut

Re: Paard scheef

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 19:48

Rechtrichten is heel belangrijk. Ook aan de hand is dit héél goed mogelijk, dit leer ik van mijn instructrice. Wat ik vooral doe om mijn paard aan haar strakke kant soepeler te krijgen, is op de volte lopen met lengtebuiging. Dat is op zich ook wel te doen zonder dat je les hebt. Dus je gaat aan de binnenkant van je paard lopen, met hoofdstel en teugels, en je houdt je beide handen aan de binnenkant van het paard. Dan ga je op de volte stelling vragen, zodat het paard zijn buitenkant moet stretchen. En zorgen dat je je eigen lijn houdt, en dat je het paard corrigeert wanneer hij naar binnen of naar buiten valt.

www.atletischerijkunst.nl Dit is mijn instructrice, zeker een aanrader. Niet alleen rijdenrijden, maar ze denkt echt vanuit het lichaam en de bewegingen van het paard. :j

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-11 12:08

Heel erg bedankt voor de site en tips! :)

eestheer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 11:35

Ik ken get probleem, erg vervelend! Had mijn paar dook last van, maar heb ook gedaan wat ze hierboven al hebben gegeven als tips, en bij mij werkte het! Succes ermee!

yentel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 15:25

Misschien kun je longeren?

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-11 15:57

lobbie19 schreef:
Misschien kun je longeren?

Ik heb een longeerlijn en paddock tot beschikking dus dat is mogelijk :j

xPooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 19:14

Probeer anders eens met de dubbele lijnen te longeren (misschien even uitleg vragen aan iemand uit je omgeving), dit werkte voor mij heel goed :)

Vrouw2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 11:58

Wat zijn te paard goede oefeningen om het paard recht te richten?

Weet zelf wel wat oefeningen en zoek het denk ik te moeilijk...misschien makkelijke en leuke oefeningen en dan graag erbij waarom die oefening?!

(ben bezig met de KNHS opleiding vandaar mijn vraag)