Sinds 2 jaar terug hebben wij een andalusier gekocht. Hij stond 2 maanden in holland en stond daarvoor altijd in SPanje. ( is ook spaans ingereden en met een serretta ) Hij is al redelijk omgeschoolt naar het Engels. ( hij loopt nu op een dun sprenger bitje enkel gebroken dus geen spaans bit meer ) In begin reed mijn moeder hem alleen. Maar omdat ik overstapte naar paard ging ik Baylaro ook rijden. Van mijn moeder hoefde die nooit zo hard te werken maar alleen een beetje ontspanning en gewoon lekker relaxt te rijden. Ik rijd hem serieuser en daardoor gaat hij in protest. Zodra het moeilijker word ( bijv in de les ) dat hij moet buigen en zijn bit moet aannemen gaat hij als een gek tekeer. achteruitlopen en heel hard rondjes draaien. Dreigen met omhoog te komen en ze bit vast te pakken en heel hard de bak door te galoperen zonder rem of stuur. Als hij klaar is met gek doen geef ik hem wel een schop of praat tegen hem met een boze stem. ( het is een heel gevoelig en stressie paardje. ) Ik heb nou een paar vraagjes.
Zijn er mensen met een andalusier uit spanje die ook zulk soort problemen heeft gehad?
Wat hebben jullie gedaan om dit eruit te krijgen?
En verder zijn tips welkom!
Hij is verder helemaal nagekeken , rug , gebit en is verder goed.