mijn paard (5jaar ) ging vanaf vandaag ineens vast houden in de draf normaal"houd ik m`n been er bij en vraag een beetje stelling en hij gaat naar benenden maar nu deed hij het in de stap wel en in draf niet en in de galop ging het ook gewoon goed ??? maar hij ging ook steeds heel langzaam lopen zou hij gewoon een baal dag hebben ?
Als de ruiter vasthoudt, houdt het paard ook vast......... Nageeflijk rijden dmv stelling vragen is valsspelen imo. Een paard moet zich nl wel bol maken als je stelling vraagt, lengtebuiging wil niet met een holle rug. Maar dat wil vervolgens niet zeggen dat het paard dan ook netjes van achter naar voor gereden wordt. En dat merk je dan in het tempo.
Tsja, misschien had ie z'n dag niet.. Of misschien spierpijn van de dag ervoor? Gewoon morgen weer proberen, misschien gaat het dan wel weer als vanouds. Succes.
Ik ben het helemaal eens met Yamcha. Ga hem eerst maar actief aan je been maken, als hij zo langzaam loopt. Lekker van achter naar voren rijden i.p.v andersom.
doei
Geplaatst: 11-04-11 23:30
Met 5,5 jaar wisselen de paarden hun buitenste snijtanden! Dit is geen pretje voor ze De neus/ sperriem kan hierop irriteren.
Wanneer is die voor het laatst naar de TA geweest?
Albert
Geplaatst: 12-04-11 22:04
doei schreef:
Met 5,5 jaar wisselen de paarden hun buitenste snijtanden!
Buitenste snijtanden: 4,5 jaar. Half jaar later volledig in slijting.
okey dankje jullie allemaal voor reaties gister gelongeerd en toen ging het wel goed kijken hoe het rijden vandaag gaat maar kan het dat mij paard net voordat ie 5 werd nog een tandje wisselde ik zat hem half ik z`n mond hangen en er zat een ander onder ??? toen viel ie er even later uit is ie dan gwn laat met wisselen hij is nu 5 en 3 maanden !