Ik zou graag jullie advies willen hebben.
Een tijdje geleden hebben wij een kleine pony gekocht voor de kinderen. Het is een 8 jarige kruising welsh X shetlander van 1.17 meter. Een lieve en makke pony maar slecht opgevoed bij de vorige eigenaren. Toen wij hem kochten hadden we al door dat de vorige eigenaren een beetje te soft voor hem waren, hij beet regelmatig zonder dat daar consequenties aan zaten. Dat hebben we bijna afgeleerd maar met rijden blijft het wel een beetje een boef. Hij doet het hartstikke braaf en luistert netjes naar de kinderen maar als hij geen zin meer heeft gooit hij zijn neus in het zand en trekt de kinderen zover uit het zadel dat ze er met een koprol (salto) afvallen. Nu gaat dit niet hard maar leuk is anders.
Nu ben ik er zelf even op gestapt en dan probeerde hij het wel maar nadat hij beseft dat het niet werkt deed hij het ook niet meer. Maar de kinderen hebben die vaardigheid nog niet en ik ben eigenlijk echt te groot.
Verder is het een schatje voor de kinderen dus we hopen dat jullie misschien een tip voor ons hebben zodat we van deze boevenstreek afkomen
Ik hoor het graag van jullie.
Vriendelijke groet,
Yvonne
Of opnieuw beginnen en de kinderen eerst een tijdje aan de longeerlijn en zonder teugels laten rijden?
gehad,hadden een side-check voor hem...werkte uitstekend: