Verkeerde Galop Aanspringen.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bonitolover

Verkeerde Galop Aanspringen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-11 16:26

Hoi,

Met galloperen springt mijn pony heel erg snel verkeerd aan. En dan neem ik hem weer terug, maar dan springt hij heel vaak weer verkeerd aan en neem ik hem weer terug en weer opnieuw aanspringen net zolang tot hij goed zit.

Hoe kan ik hem het beste corrigeren & zorgen dat hij minder snel verkeerd aanspringt? ;)

Binnen kort ga ik beginnen met de wedstrijden. En als Bonito dan de hele tijd verkeerd aanspringt, wat moet ik dan doen. Ik kan toch moeilijk doorgaan terwijl ik allang weer ik draf had moeten zijn.

Zelf vind ik het soms ook moeilijk om te zien of hij goed zit of niet. Maar mijn zusje en ik rijden samen dus dan zegt ze het wel. ( als ik er niet op zit kan ik het wel zien)

Hebben jullie voor deze 3 dingen tips?

Dankjewel!

Liefs,

Annemyke & Bonito /3

StefanieT

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 17:56

-
Laatst bijgewerkt door StefanieT op 02-02-22 16:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Lisa_western

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 18:00

Hier zijn al heel veel topics over... Je kan even zoeken op 'verkeerde galop' in de zoekfunctie van Bokt. Succes! *\o/*

Edit: toon iets aangepast.

Bonitolover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-11 14:21

@ Lisa_western Toon?

Melody1987

Re: Verkeerde Galop Aanspringen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 16:15

goed op je buitenzit been knobbel zitten en je buiten been naar achteren en binnen been op de singel houden en niet te veel steling nemen. (vooral niet over nadenken hoe je het moet doen.)

Zorg er ook voor dat paard een constant tempo heeft in draf, dan is het alleen maar makkelijk om rustig te kunnen gaan zitten buiten been naar achteren en huppa dan zit die in galop :)

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 16:18

Bonitolover schreef:
Binnen kort ga ik beginnen met de wedstrijden. En als Bonito dan de hele tijd verkeerd aanspringt, wat moet ik dan doen. Ik kan toch moeilijk doorgaan terwijl ik allang weer ik draf had moeten zijn.

Je moet tijdens de wedstrijd laten zien dat je ziet dat hij verkeerd zit. Dus terugnemen en opnieuw aanspringen. Maar als de galop voorbij is moet je ook gewoon weer verder met het proefje. Dus proberen te corrigeren, maar als het niet lukt binnen de tijd, het gewoon laten gaan.