Ik denk dat dit komt doordat ik mezelf een andere manier van zitten aan heb geleerd tijdens het endurancen, vroeger werd me op de manege geleerd dat je zo stevig moest zitten dat je ook zonder zadel moest kunnen lichtrijden, dat kon ik toen ook prima en zat ook zonder problemen op elk zadel, wel een stuk minder netjes dan nu maar het ging.
Nu hangen mijn benen vrij los om het paard heen en ik heb constant gelijke druk op mijn beugels, sta een soort van om mijn paard heen zeg maar.
Ik zit zo veel netter en rustiger maar sinds ik zo zit heb ik dus het probleem dat ik een stoelzit krijg in zadels die wat groter zijn..
Ik heb dan de hele tijd het idee dat ik mezelf een soort van omhoog moet hijsen met heel veel moeite om licht te rijden.Mijn vraag is dus: is dit nou wel of niet een goede manier van zitten? En als het wel een goede manier is (vind het zelf veel fijner eigenlijk), waarom hebben dan zoveel zadels die beugelophang zo takke ver naar voren zitten? Ik zie het zelfs bij de duurdere zadels
. Zo kan je toch nooit fijn in balans zitten of heb ik dat verkeerd (tenzij ik iets raars doe dus)?En zijn er meer mensen die hier moeite mee hebben?