Mijn shet vind het schijnbaar erg grappig om te rollen tijdens het rijden.
eerst vond ik het nog wel 'grappig' om te zien, dat hij zomaar boem daar ligt inclusief ruiter.
maar het begint langzamerhand erg vervelend te worden.

meestal gaat hij stil staan, vervolgens wil hij niet lopen en als hij dan eenmaal loopt plof hij zomaar neer.
en op een slechte dag doet hij het wel 10x als hij bereden word.
hij doet het voornamelijk in het zand, en af en toe tijden buitenritten gewoon zomaar in het gras.
en soms gaat hij liggen en dan staat hij in een keer weer op, maar het komt ook wel voor dat hij gewoon omrolt terwijl dat er iemand opzit.
aan zijn rug kan het niet liggen want de DA is er al bij geweest.
en eerst dacht ik dat het aan zijn hoeven lag dat hij daardoor niet wil lopen en dan hij er dan maar bij gaat liggen, maar de hoefsmid is er ook al bij geweest en die wist 100% zeker dat dit het niet kon zijn.
en er zijn dagen dat hij het niet doet, en na het rollen loopt hij ook wel netjes door.
maar het is erg vervelend, ook omdat er soms een meisje op hem rijd in de les bij de manege.
en daar gaat hij dus ook rollen ..
en wie weet gaat ze er ooit eens een wedstrijd mee rijden maar dan moeten we niet hebben dat hij daar zo neer ploft.

voor de rest is hij echt niet vervelend onder het zadel oid maar dat rollen blijft een probleem.
dus nu was mijn vraag iemand enig idee wat of waar het aan kan liggen ?
hier ook even een paar voorbeeldjes van het rollen.