Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

EskeGirl schreef:Laat de paardentandarts ook eens naar zijn gebit kijken.
Misschien is er ook wel iets 'engs' in de bak, wat jij niet doorvhebt, of hij is gewoon lekker aan het puberen.
een jong paard heeft namelijk een gebit wat nog in de groei is (jouw paard zijn gebit is waarschijnlijk net volgroeit) en tanden groeien altijd door. Mijn merrie, 18 jaar, heeft een paar maanden terug voor het eerst een tandarts gezien. Ik had geen klachten maar haar tanden waren helemaal doorgroeit en de lagen kapot. Sindsdien komt hier élk jaar de tandarts, hoe oud ze ook zijn en klachten of geen klachten, hij komt.
EskeGirl schreef:Laat de paardentandarts ook eens naar zijn gebit kijken.
Misschien is er ook wel iets 'engs' in de bak, wat jij niet doorvhebt, of hij is gewoon lekker aan het puberen.
samsongerrit schreef:EskeGirl schreef:Laat de paardentandarts ook eens naar zijn gebit kijken.
ik denk dat het puberen is, want hij is vorige week toevallig naar de tandarts geweest en iets engs in de bak kan ook niet want hij doed het zelfde in de buitenbak. Hij wil je der egt afhebben gewoon want hij blijft het egt gewoon 5min achterelkaar doen en dan weer even normaal rijden en dan weer iets langer achter elkaar.. en soms opeens op een dag is hij supper braaf en de volgende dag met rijden gaat hij weer uit zijn dak. En als het puberen is wat moet ik daar aan doen en hoelang duurt het puberen bij een paard?

Judith94 schreef:TS zegt al: tandarts is al geweest, is al naar zijn rug gekeken en tuigage is ook gecheckt.
Het zou misschien toch wel pubergedrag kunnen zijn, maar dingen nakijken zoals het bit, eventuele (aankomende) blessures of anders nog een keertje het zadel zullen denk ik geen kwaad kunnen.
itsmi schreef:Een paard ontwikkeld veel spieren op die leeftijd als je veel aan het trainen bent, dat het zadel dus misschien iets te krap ligt zou me niks verbazen! Dat kan snel gebeuren hoor!
Hoeft inderdaad niet in de rug te zitten, er kunnen zoveel punten zijn die het paard pijn geven bij het rijden/bewegen..
Puberen is niet het probleem denk ik. Dan vertonen ze niet zulk "gemeen" gedrag.