Ik ben zelf in het bezit van een KWPNer en een shetlander. Nu heb ik ze beide ongeveer 7 jaar. De shetlander heb ik erbij voor het paard als gezelschap.
Nou is mijn probleem dat mijn paard erg afhankelijk is van andere paarden. Ik les nu niet meer in een manege, maar wel lange tijd gedaan. Daar trok ze veel op andere paarden aan. Erg lastig. Maar nu ik weer alleen thuis rijd, kan ze niet meer zonder de shetlander. Als ik de shetlander in de wei zet, buiten zicht, is het een en al rodeo.. Hier kan ik wel doorheen rijden zodat ik weer gewoon verder kan rijden, alleen ik heb dit paard ooit gekocht om er wedstrijden mee te rijden. Maar door een studie en wat rij problemen is dat erbij gebleven. Nu ik weer meer tijd heb, kriebelt het nog steeds. Ik wil nog steeds een keer gaan wedstrijd rijden.
Maar omdat mijn paard geen stap buiten te deur zet, ( zelfs niet als ik vanuit huis aan de hand de weg af stap, kom ik niet verder dan drie stappen. ) kan ik dus nooit ergens zelf heen te rijden.
Omdat mijn paard bij mijn ouders staat, en ik net uit huis ben, begin ik te twijfelen. Zal ik mijn hobby aan de kant zetten door haar te verkopen, of zal ik nog een keer proberen en doorzetten?
Heeft iemand een idee om haar over de drempel te krijgen? Of kent iemand dit probleem?
Ik hoor het graag!