prbleem met springen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

leroy1993

prbleem met springen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-11 22:35

hallo ik weet niet of dit onderwerp hier hoort:$.
maar ik heb een probleem.Mijn verzorgpaard is met springen egt een ramp als ik met hem wil springen gaat ie er de hele tijd uitwijken nr links wat ik ook doe bij blijft het doen:S nu is mijn vraag hebbenjullie een oplossing voor mijn probleem en mensen naast de hindernissen zetten heeft geen zin want als ze weg zijn komt ie weer terug nr het uitwijken(hij kan donders goedspringen als ie het wil)

Irma_Maandag

Re: prbleem met springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 22:41

Helpt het om iets rechts van het midden aan te rijden op de hindernis?
Ook kun je ipv mensen, een balk schuin neerleggen, als (tijdelijk) hulpmiddel tegen uitbreken.

Nils_010

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 22:42

vraag 1 is en blijft heb je les?

daarna kan ik alleen maar tips geven, begin niet te hoog tot je je paard echt onder controle hebt. Houd je paard bij het aanrijden op de hindernis goed tussen je benen. Daarmee bedoel ik sluit het paard echt op dat tie niet uit kan wijken.

daarmee zou het moeten lukken. Gaat het paard wel normaal over drafbalkjes heen?

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 22:51

begin vooral lekker laag.. dat het balkje bij wijze van spreke op de grond ligt.. zet een paar verschillende neer in verschillende hoogtes, zodat je het kan opbouwen.. en er niet steeds af hoeft om hem te verstellen.. ga bij de lage pas tien ruime passen voor de sprong in draf en stuur hem er netjes op af.. zo kan hij moeilijker ontwijken, doordat je hem er al recht voor zet.. en hij ook niet de kans heeft dan nog eens hard te gaan galoperen etc.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 10:34

OPG-->RT-P