Bitloos op felle pony??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Atmayjoti

Bitloos op felle pony??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-11 15:34

Ik wil graag bitloos gaan rijden maar ik kan mijn pony al bijna niet houden met bit en sperriem enz. hoe moet ik het dan doen?? iemand tips??

xx

malissapaard

Re: Bitloos op felle pony??

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 15:37

ik rijd mijn pony normaal gewoon met bit enzo en die is ook heel heet maar als ik gewoon met halster ga rijden gaat dat ook goed! en dan doe ik gewoon nagevelijk en stap draf galop enzo en soms ook springen!
dus alles kan !
succes

Mir_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 15:41

Ik zou eerst zorgen dat je basis goed is. Heb je les op je pony? Leer eerst het tempo van je pony onder controle te krijgen. Hou hem goed bezig tijdens het rijden, voltes openen en sluiten, gebroken lijnen ect. Lukt dat allemaal kan je gerust bitloos rijden.
En misschien reageert jouw pony zonder bit veel beter, je zou eens kunnen kijken of je een bitloos hoofdstel kunt lenen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 15:51

Bitloos kan harder inwerken dan een bit, dus dat zegt niet zoveel. Geef het eens een kans op bekend terrein, wie weet doorbreek je een gewoonte en kalmeert je pony met een andere optoming. Wat je ook aan zijn hoofd doet: langdurig touwtje trekken heeft nooit zin.

xSproetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 16:35

Mijn verzorg pony is ook vrij fel, & sterk, ik rij ook bitloos het gaat perfect maar een amerikaanse neusriem heeft ook zijn resultaten. (: