Weigeren voor hindenis.. ivm met maanoog ??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ymke_Z

Weigeren voor hindenis.. ivm met maanoog ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-11 12:26

weet niet als ie goed staat

Heey,
Ik rij op een manege en daar hebben ze een paard met een maanoog, deze kan springen maar weigert steeds.
Kan dat komen omdat hij minder ziet met zijn maanoog (of is dat een fabeltje).
Hij vind springen opzicht wel leuk maar is toch een beetje bang.(omdat hij niet goed ziet??).
Of is het gewoon eigenwijsheid, want als ik hem iets te los laat schiet ie er zo langs.
Ik hoop dat jullie mij hier wat informatie over kunnen geven. En zou ik er gewoon manege wedstrijden mee kunnen rijden of is dat zielig/ moeilijk voor hem?

Alvast bedankt

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 13:00

Dat weigeren komt niet door dat maanoog hoor, paarden kunnen daar net zo goed mee zien als met bruine ogen.
Paardje is ook niet gewoon eigenwijs, hij maakt gebruik van de mogelijkheden die jij en anderen op de manege hem bieden. Kwestie van beter gaan rijden.
Wedstrijden is niet te moeilijk voor hem, als er geen andere gebreken zijn.

delerium

Re: Weigeren voor hindenis.. ivm met maanoog ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 13:01

OPG -> RT-P

trust5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 13:15

Hallo,

Laat het paardje zijn ,zoals hij is,dan zal het vast beter gaan
Geef veel ontspanning .Zijn oog is nou eenmaal zoals het is!

Groetjes van Diane(trust5)

Ymke_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-11 09:40

Cassidy schreef:
Dat weigeren komt niet door dat maanoog hoor, paarden kunnen daar net zo goed mee zien als met bruine ogen.
Paardje is ook niet gewoon eigenwijs, hij maakt gebruik van de mogelijkheden die jij en anderen op de manege hem bieden. Kwestie van beter gaan rijden.
Wedstrijden is niet te moeilijk voor hem, als er geen andere gebreken zijn.

Oki,thanks.. dat dacht ik ookal maar op de manege zeiden ze komt door maan oog blablabla (de kinderen he, niet de instructeur).
Maar ben nu met hem aan het oefenen gaat steeds beter, rij nu soms al parcour foutloos met hem. Momenteel ben ik de enige die op hem wilt springen..Dat heeft ook weer plusplunten want dan raken we op elkaar ingespeeld.

Thanks voor de reacties.
@ trust5 ik begrijp je niet helemaal de eerste zin.Moet ik hem gewoon zijn gang laten gaan??

PlAsTiCtAs

Re: Weigeren voor hindenis.. ivm met maanoog ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 09:47

Het paard maakt gebruik van de mogelijkheden die jij hem biedt. Dit heeft niets met een maanoog te maken. Lekker rijden, goed voorbereiden, begeleiden voor tijdens en na de hindernis en kilometers maken onder begeleiding van een goede instructeur, dan komt het helemaal goed!!