uitgestrekte galop op diagonaal daarna vliegende wissel H

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

judith1978

uitgestrekte galop op diagonaal daarna vliegende wissel H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-11 13:00

Hallo

Ik start binnenkort voor het eerst Z2 maar heb een vraag over een bepaald onderdeel uit de proef.
Het gaat over het onderdeel van hand veranderen in midden of uitgestrekte galop en dan aan het einde een vliegende wissel bij H of K dat is net van welke kant je af komt; Mag je al 'eerder' dus op die diagonale lijn, terugrijden om de wissel voor te bereiden of móet je persé helemaal doorgalopperen tot H en dan pas de vliegende wissel maken want dan maak ik hem, ben ik bang, veel te laat?? Het lijkt mij logisch om hem op tijd terug te nemen en daarna weer te activeren voor de vliegende wissel maar ik twijfel, vandaar deze vraag.
Ik hoor graag jullie mening.

Pebbs

Re: uitgestrekte galop op diagonaal daarna vliegende wissel H

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 14:56

Hoi, je moet echt op de diagonaal midden of uitgestrakte galop laten zien, je moet dan iets voor de hoek terugnemen om vervolgens bij H of K de vliegende wissel te gaan maken. Maar je moet niet al bij X terug gaan nemen, dan heb je amper de uitgestrekte galop laten zien. Ik hoop dat het zo duidelijker voor je is :)

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 14:57

Je moet een paar meter voor de letter afremmen en als de neus van je paard zegmaar boven de hoefslag is, spring je de wissel. Dus niet eerst de hoefslag op en dan wissel. Het moet vóor dat je de hoefslag op komt. Maar je kunt moeilijk vanuit de uitgestrekte galop een mooie wissel laten zien, dus een paar meter vantevoren opvangen. :)

krln

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 14:59

Idd, ik stuur altijd naar een stukje voor de letter neem m dan terug en dan kan ik ook makkelijk omstellen. Je vind wel een manier wat je het makkelijkst en handigst vind! Maar je moet idd wel zo ver mogelijk doorrijden in uitgestrekte galop!

judith1978

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-11 16:05

Mijn trainer zegt ter hoogte van ongeveer P terugnemen en dan daarna de wissel voorbereiden en daarna springen, ik heb een paard van 1.80m en hij moet echt recht zijn tijdens het springen van de wissel ik ben dus na het terugnemen ook zo weer bij het einde.
Bedankt voor jullie reacties!

Tjuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 20:23

Ja dat klopt Judith1978. Je kunt het beste thuis (als je een 20x60 baan hebt) oefenen hoeveel galopsprongen je nodig hebt om aan de overkant te komen. En dan ga je kijken bij hoeveel galopsprongen je terug moet rijden en hoeveel galopsprongen je nodig hebt om terug naar verzamelde galop te komen. Dat verschilt allemaal per paard namelijk. En dan weet je precies wanneer je wissel moet. Hoef je het in de proef alleen nog maar uit te voeren :+

judith1978

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-11 22:45

Thanks Tjuppie!! Ga het zeker doen!