Veel spanning met wijken

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xAnthea

Veel spanning met wijken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-11 12:54

Hallo!

Ik ben al een tijdje bezig met wijken, maar in het begin deed ik het een beetje fout. Ik wou teveel stelling hebben en had te weinig begrenzing met mijn buitenteugel wat als resultaat gaf dat hij over de schouder wegliep.

Hij heeft het dus zo aangeleerd, maar nu (bij m'n nieuwe lesgever) moet ik even wat strenger komen met mijn buitenteugel zodat hij niet meer over die schouder wegloopt. Alleen het probleem is nu, hij wordt door SUPER gespannen door! Soms dan zit ik nog teveel aan mijn binnenteugel, dat moet ik wel toegeven.

Na het wijken loopt 'ie wel heel erg fijn, maar tijdens het wijken kan ik de ontspanning precies niet houden.
Tips?

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Re: Veel spanning met wijken

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 12:56

Rij je buiten het wijken om ook met voldoende buitenteugel? Dus: begrens je voldoende in de wendingen bijvoorbeeld?

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-11 13:01

Soms en soms niet.
Ik heb Ferdo van zijn 3.5 jaar en draaien lukte niet zo goed, waardoor ik aan mijn binnenteugel 'trok'. Het is al veel beter, maar met momenten doe ik het nog.
Mijn lesgever zegt ook dat hij nog niet voldoende aan 2 teugels is, vooral links is hij nog wat sterk, en langs rechts loopt hij soms nog wat weg over de buitenschouder. Daarom is het wijken rechts wat moeilijker (met meer spanning) dan links.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 13:06

Probeer je dan eerst te concentreren op het rijden op twee teugels. Altijd zorgen dat je links en rechts gelijke druk hebt. Zéker niet meer druk aan de binnenkant! Je binnenteugel geeft alleen richting aan, de rest van een wending doe je met je been- en zithulpen en je begrenst met de buitenteugel.

trust5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 13:24

Hallo,

Even de tijd laten geven voor druk, dan komt vanzelf de ontspanning

succes!

Groetjes van diane(trust5)