Niet echt dat ze er vandoor gaat maar heel erg hard wil en als ik haar niet tegen houdt dan gaat ze uiteindelijk in galop over om vervolgens bijna uit de bocht te vliegen
Dit is vooral als ik de galop gehad heb
Dan kan ik niet meer ontspannen rijden want ik ben alleen maar bezig met haar tegen te houden
Dit vind ik niet zo leuk want ik wil ontspannen kunnen rijden
De eigenaar heeft gezegd teugels los en dan heeft het paard zo iets van huh wat gebeurd er nou waarom geen teugeldruk meer
Dit heb ik ook wel een paar keer gedaan maar paard vond dit niet zo heel erg leuk en ging ook niet langzamer
Ik rij haar nog niet zo lang (winterstop gehad) maar longeer altijd voor ik ga rijden en wil het direct oplossen
Zadel is goed, rug is goed, gebit is goed alles is goed
Ik probeer zo ontspannen mogelijk erop te zitten maar als ze zo gaat rennen lukt het niet helemaal meer omdat ik zo bezig ben met haar tegen te houden
Met longeren gaat het ook altijd niet zo lekker
Ze loopt braaf haar rondjes maar na een tijdje wilt ze in galop of gaat ze stil staan met het hoofd naar mij
Ze loopt daarna wel weer verder als ik dat wil
Maar gisteren sprong ze in een keer weg (achteruit met een ferme ruk) met als gevolg longeerlijn knapt (het stiksel heeft los gelaten) en paard viel op de grond omdat ze dus geen steun had aan die longeerlijn
Niks aan de hand, niet kreupel oid heb daarna nog wel gereden
2 weken geleden deed ze precies hetzelfde alleen toen heb ik een paar dagen spierpijn gehad en de longeerlijn was uit mijn handen gegleden
Paard is een onwijs lief paard echte knuffelkont komt ook gewoon bij mij en loopt ook niet weg voor mij
Wat zou dit kunnen zijn
Ik merk wel dat als ik mijn hoofd er niet bij heb (ergens anders aan denken) dat ze dan stil gaat staan en dan geef ik de hulp dat ze verder moet lopen doet ze dat ook gewoon
Maar met dat wegspringen doet ze uit het niets hou haar altijd goed aan het lopen anders gaat ze direct stil staan
Probeer mijn aandacht altijd bij haar te houden
Gaat wel steeds beter
Laatst bijgewerkt door corientjuhh op 24-03-11 11:30, in het totaal 1 keer bewerkt