Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Rijerijerije schreef:Het eerste waar ík aan denk zijn rugproblemen. Deze problemen in de overgang naar galop duiden vaak op iets dat niet lekker zit in de rug, omdat het paard voor de galop het bekken moet kantelen.
Johanna59 schreef:Het eerste waar ik aan denk: een fout van de ruiter.
Je hebt haar één vinger gegeven, nu neemt ze de hele hand.
Hulp zoeken bij iemand met verstand van zaken, anders wordt het van kwaad tot erger.
listiglistje schreef:Johanna59 schreef:Het eerste waar ik aan denk: een fout van de ruiter.
Je hebt haar één vinger gegeven, nu neemt ze de hele hand.
Hulp zoeken bij iemand met verstand van zaken, anders wordt het van kwaad tot erger.
Tja afwachtend rijden en zaken vermijden of accepteren creeert alleen maar meer problemen...als je er gelijk de eerste keer
kortemetten mee had gemaakt was het waarschijnlijk niet zover gekomen (als het dat is...medische oorzaken natuurlijk uitgesloten)
superwoman schreef:Ik vind dit geen pubbergedrag. Juist omdat het in de wei weer wel ging, denk ik dat het paard daar plezier in had en even door de pijn heen is gelopen.
Helaas zijn niet alle zadelmakers even goed, dus dat vlak zou ik niet direct uitsluiten.
Ik zou de rug even voelen op "gevoeligheid", dan even op rust zetten (als ze niet reageerd op pijn) en vervolgens met een ander zadel proberen.
Nina_love schreef:Het zadel wat ze op heeft hebben we pas net (januari) , we zijn met haar naar een zadel maker geweest omdat we een goed passend zadel wilden (ligt nu een tweede hands prestige zadel op die speciaal voor haar is aangepast). Het zadel wat we hebben gekocht moet dus haast wel goed zijn.
Mijn instructrice komt morgen weer, dus ben benieuwd wat zij er van zegt. Ik wil dat in elk geval even afwachtten denk ik.
Nina_love schreef:Ze is idd wel hengstig ja.
Co_Shaiff97 schreef:als het aan het zadel ligt kan je ook gewoon een keer zonder rijden.![]()
als ze dan het zelfde doet is het waarschijnlijk de hengstigheid.
Nina_love schreef:Hmm, ik heb vandaag weer les gehad en toen ik op stapte begon ze direct weer, heb toen een tik op de kont gegeven en toen gingen we een tijdje vrij hard en daarna heeft ze het nog 1x weer geprobeerd en weer een tikje gegeven. Daarna heeft ze zich goed gedragen.
Ik geef haar morgen vrij en dan donderdag nog maar even weer kijken wat ze dan doet, want ik heb vrijdag eigenlijk een wedstrijd gepland.
als ze het na wat tikken en voorwaarts wel weer braaf doet...
Tonidressuur schreef:Zelf heb ik nog maar zelden een paard meegemaakt dat dit gedrag vertoonde zonder duidelijke reden.