gespannen in binnenhal

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_KellyAV

gespannen in binnenhal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-11 08:35

Hoi bokkers!

Mijn paard is best wel gespannen in een binnen hal, dit was hij bij de vorige eigenaar ook al. Thuis rijd ik bijna altijd alleen in de bak en dat is een buitenbak. Op de manege waar ik les krijg
Rijden we met ongeveer 8. Als er dan een paard langs mij komt springt hij opzij. Dit is erg vervelend. Afgelopen dinsdag deed hij het heel overdreven en op een gegeven moment was ik het zat en heb ik hem een tik gegeven, hierna deed hij het wel minder. Maar dit is natuurlijk niet de manier om het op te lossen. Op welke manier kan ik dit het beste oplossen?

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 13:06

Gewoon door veel in de binnenbak te rijden. En hem bezig houden dus echt gaan rijden en geen aandacht besteden aan z'n spanning gewoon door rijden of er niets aan de hand is.

_KellyAV

Re: gespannen in binnenhal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-11 15:43

dat doe ik ook al en dat werkt niet echt. En ik kan niet veel in een binnenbak rijden doe dat alleen met les en thuis hebben we een goede buitenbak dusja.

Catty67

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 15:52

Tigra_ schreef:
Gewoon door veel in de binnenbak te rijden. En hem bezig houden dus echt gaan rijden en geen aandacht besteden aan z'n spanning gewoon door rijden of er niets aan de hand is.

Gewenning is volgens mij ook de beste oplossing, maar als je maar zo weinig in een binnenbak kan rijden wordt het dan wel lastig. Met af-en-toe een uurtje schiet dat niet zo erg op. Kan je niet proberen om een keer 1 of 2 hele weken (bijna) elke dag even binnen te rijden ?

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-11 16:50

Naja het is alleen als er andere paarden bijlopen die van zijn grote zijn of groter die vind ie eng
Als ik een hele week ik een binnenbak moet gaan rijden moet ik aldoor met de trailer en ik ben
Dan afhankelijk van mijn vader. Ik zal wel gewoon proberen er niks van aan te trekken en hem
Flink door te rijden zodat hij zich er niet zoveel van aan kan trekken. Helaas ben ik vaak meer
Bezig met op te letten om botsingen te voorkomen..

Catty67

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 16:59

Goeie instelling :)
Wees je ervan bewust dat je jouw stemming kan overbrengen op je paard.
Als jij met een minder gerust gevoel erop zit als er andere paarden zijn, dan blijft dat niet onopgemerkt bij je paard.
Hoe relaxter en "gewoner" jij kan doen, hoe groter de kans op succes, en dan lekker aan het werk gaan met 'm ;) .

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-11 18:23

Oke bedankt voor de tip! Ik ga er aan werken ;)