takt verlies in de galop

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

dressuur518

takt verlies in de galop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-11 20:55

op mijn protcol vorige week stond :dat mijn paard takt verloor in de galop nu is ze 5 jaar oud en heb ik zouzo niet veel gegalopeerd en is het al een wonder dat ik haar op die volte kreeg enzo .
maar weet iemand hoe ik in de galop haar rug d`r onder krijg zo dat ze meet de passen af kan maken en hoe ik haar actief kan houden zonder dat ze harder gaat lopen!
Laatst bijgewerkt door dressuur518 op 18-03-11 21:10, in het totaal 1 keer bewerkt

liess1

Re: takt verlies in de galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 21:00

voorwaarts houden zodat hij in ieder geval in 3 takt galop blijft en geen 4 takt, sprong behouden en veel schakelen om de achterhand te activeren.

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 21:05

Ze is pas 4, en je vind het zelf een wonder dat je haar de volte op krijgt, dan zal ze gewoon nog veel sterker moeten worden. Snelheid komt erin doordat er nog niet voldoende balans is. Met de juiste training wordt dat in de tijd beter. Gewoon lekker doorgaan met de juiste begeleiding (lessen).

Edit: he, 3 dagen terug heb je ook al een topic geopend over galopproblemen:
[RT-P] galop probleem
En daar heb je gezegd dat je paard 5 is...?

En waarom rijd je dan een wedstrijd, als je nog maar heel weinig gegaloppeerd hebt?

dressuur518

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-11 21:10

ja dat gaat idd over het zelfde paard en ze is 5 sorry !