paard lijkt te bokken in draf maar waarom?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ulrika

paard lijkt te bokken in draf maar waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-11 20:26

Hallo,

Ik zal het even kort uit proberen te leggen.
Mijn paard en ik hebben samen een wat moeilijkere perioden gehad en heb haar zelfs een tijdje te koop gehad.
Ben blij dat ik haar heb gehouden nou is alleen het probleem...tijdens het rijden en dan voornamelijk in draf en galop lijkt t alsof ze bokt...mensen die het zien zeggen dat ze een van haar benen of naar achteren of naar de zijkant trapt...haal rug bolt ze van te voren ook want ik voel het goed aankomen terwijl ze haar oren wel gewoon naar voren heeft dus totaal niet chagerijnig is. Nou weet ik echt niet wat het is en of hier iets aan te doen is? Haar zadel is pas nagekeken en zit prima dus daar kan het niet aan liggen. Ze hebben ook een keer gedacht dat ze wobler zou hebben maar dit is uitgesloten na onderzoek. Dit komt omdat ze een zwake achterhand heeft. Maar dit heeft ze in die 2 jaar dat ik haar heb nog nooit gedaan.
Zou ze dan toch een lichte vorm van atactie kunnen hebben?

Setteli

Re: paard lijkt te bokken in draf maar waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 20:28

misschien kun je een filmpje plaatsen van het rijden?

Ulrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-11 20:28

dat is wel een idee die moet ik nog wel maken.

Ulrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-11 21:29

Ulrika schreef:
dat is wel een idee die moet ik nog wel maken.

Trouwens als iemand toevallig wel al een idee heeft zonder filmpje hoor ik het graag!

di_angelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 12:44

mijn merrie schopte ook naar de zijkant bij aanspringen, ik gaf haar iets teveel been omdat ik wist dat ze ging bokken en dus wat gespannen op haar zat. zou dit kunnen?

Jeanneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 12:47

Hoe oud is je merrie? Het is vaak bij jonge paarden moeilijk vast te stellen of het om zwakheid gaat of ataxie.

Ulrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-11 14:08

di_angelo schreef:
mijn merrie schopte ook naar de zijkant bij aanspringen, ik gaf haar iets teveel been omdat ik wist dat ze ging bokken en dus wat gespannen op haar zat. zou dit kunnen?

kan spanning zijn idd maar ben nou al heel stuk rustiger en tis er niet minder op geworden

Ulrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-11 14:08

Jeanneee_ schreef:
Hoe oud is je merrie? Het is vaak bij jonge paarden moeilijk vast te stellen of het om zwakheid gaat of ataxie.

ze is 5 bijna 6