galop probleem

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

dressuur518

galop probleem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-11 16:23

mijn paard is 5 en vindt de linker galop moeilijk dan mwil ze in de bochten telkens gaan draven om haar evenwicht te huiden !
iemand tips ?
exstra info
jaar
kwpn
ruin
1 jaar onder het zadel

janaa_

Re: galop probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 17:28

Heb je les? Misschien eens logeren, dat kan helpen en evt. ook passoa aandoen?
Wat ik persoonlijk zou doen is terug pakken op een gewoon tempo en terug aanspringen, veel met bochten en figuren rijden zodat ze al hun evenwicht zoeken. En verder gewoon blijven proberen, eens verruimen in een bocht, kijken wat hij dan doet, aanspringen in galop in een bocht. Ik ben geen echte kenner maar mijn fries had/heeft (soms) dit probleem ook, en hiermee is het verbeterd.

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 11:10

Aan de gang gaan met rechtrichten en zorgen dat het paard in stap en draf in balans gaat komen en dan pas de galop erbij gaan nemen.
Veel werken met stelling buiging, schouderbinnen en travers, zodat hij jou in balans kan leren dragen en dan word de galop ook beter en als je galopeert wees dan blij met dat hij juist aan springt en als hij terug valt gewoon belonen voor het gene wat hij wel juist heeft gedaan, dat as aanspringen en verwacht voor een paard wat net een jaar onder het zadel is nog niet heel veel, een paard goed opleiden duurt echt jaren dus wees blij met wat je cadeau krijgt en werk daar mee verder.

di_angelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 12:48

inderdaad de tips hierboven, ieder paard heeft een moeilijke kant :D