Geryon schreef:Als je het heel slecht ziet rijd jij dus gewoon vaak in de verkeerde galop? Dat jij dat zo toelaat is voor haar dan ook duidelijk, dan hoeft ze natuurlijk niet in die rechtergalop te gaan. Zo kan ze het ook niet afleren om alleen in de linkergalop te gaan.
Ik zou zeggen echt een keer de hele les aan die galop werken. Springt ze in de linkergalop aan, gewoon gelijk terug gaan en in de rechtergalop doen. (misschien met iemand erbij die het kan zien) Dan gelijk belonen (zodra ze in de rechter galop gaat) en na een paar passen weer terug naar de draf nemen. En steeds langer in de rechtergalop blijven. Je kan ook afwenden en dan echt recht op de muur af en dan op het laatste (echt dat ze er bijna tegenaanklapt) opeens naar rechts gaan en in de bocht de hulp aangeven. Als ze het niet doet kan je haar ook voorbereiden om links te gaan maar toch op het laatste moment naar rechts gaan
Op andere paarden voel ik het wel.. alleen op haar niet.
Kijk ik heb haar eerst heel lang verzorgd, alleen hobbymatig een beetje gereden, toen ben ik er aan gewent geraakt.
Ik heb met haar heel lang les gehad, veel geoefend met de galop, maar nooit gelukt om haar goed aan te laten springen.
Over dat te dik; is een filmpje van een poos terug.
Niet dat ze nu super slank is, maar ze is in iedergeval op streng dieet