Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Cybalia schreef:Wij hebben vandaag een anderhalf jarige op de foto gezet tenminste de knie al wat al een jaar dik is, vorig jaar hebben we haar ookal op de foto gezet en toen was er niet veel aan de hand alleen dat het gewricht een stuk te snel was gegroeit en een maand boxrust, zo gezegd zo gedaan, een half jaar later toch weer even de veearts laten komen, hij zei dat we maar eerst moesten afwachten tot ze 3 is, ze is nu anderhalf jaar en vandaag op de foto's bleek dat het gewricht nu onregelmatig is en dat is ook een vorm van atrose, het is te bestrijden omdat ze nog jong is, 2maanden boxrust en een hele vracht aan antibiotica en medicijnen.
Doen we dat niet was ze waarschijnlijk niet meer geschikt voor de sport, wij blij dat we toch niet hebben gewacht tot ze 3 was!!
Maar het toch te bestrijden, alleen bij jonge beesten dan, en dit is ook geen slijtage maar een groeistoornis. ik ben van mening datals een paard atrose heeft en is niet te bestrijden en heeft er last van, om niet te rijden en het paard lekker paard te laten en van het mooie weer te laten genieten. Helemaal niet belasten, dus niet rijden
Martijnhorse schreef:hoi allemaal ik heb een vraag ik rijd op twee maneges in de week.
en mag soms ook nog op het paard van mijn oom rijden, maar die heeft iets van artrose ik weet niet prescies wat dat is ( volgens mij een soort reuma )
maar daar heeft hij vooral in de voorbenen last van dus moet ik hem daar zoveel mogelijk ontlasten door mijn oom zei dat ik ( hem meer op de achterhand te rijden ).
en moet ik hem zowiezo bijna altijd aan de teugel hebben, zo dat hij ( volgens mij) niet verkrampt gaat als hij verkrampt gaat lopen krijg je volgens mij dat zijn hals en rug vast gaat zitten.
ik weet er niet zoveel van dus meschien zeg ik wel dingen die niet kloppen maar heeft iemand tips voor mij bij het rijden vind het namelijk moeilijk om goed op hem te rijden zodat hij geen last heeft van mij.
groetjes Martijn