Mijn paard valt erg veel naar binnen/buiten!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Chocomelll

Mijn paard valt erg veel naar binnen/buiten!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-11 16:48

Hoi! Ik heb een klein, rijtechnisch probleem met mijn merrie.

Altijd als ik vrij ga rijden en bijv. van hand wil veranderen, buigt ze met haar lichaam alle kanten op! Ze is dus een soort slang (weet niet hoe ik het anders moet zeggen :+ ) Als ik dan die diagonaal opga, valt ze eerst naar binnen. Ik los dat dan op doordat ik met mijn binnenbeen aandrijf, maar nadat ik dat heb gedaan valt ze weer naar buiten, dan drijf ik aan met mijn buitenbeen, valt ze weer naar binnen etc.
Nou vroeg ik me af wat ik hieraan kan doen. Ik heb al les, maar ik zou graag willen weten hoe jullie dat soort problemen op zouden lossen.

Bedankt!!

midgie

Re: Mijn paard valt erg veel naar binnen/buiten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 17:42

Toch door te blijven lessen en het met je instructrice bespreken, bezig gaan met het rechtrichten en leren het paard tussen je hulpen te houden.
En als ze te veel op je been reageert mis wat minde rbeen en meer op je zit of indirecte teugel hulp proberen op te lossen, meer schouder voor of traversale hulp geven op het juiste moment maar daar dat zou je allemaal in je les moeten kunnen oefenen en je instructrice zou jou daarmee moeten kunne helpen, het is moeilijk beoordelen vanaf de pc, omdat we jou hulpen niet kunnen zien, zijn ze te groot zijn ze niet op het juiste moment enz enz

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 17:47

Hai Chocomell,

Je paardje is nog niet recht gericht zoals ze dat noemen. Dat betekent dat het nog erg moeilijk voor haar is om in evenwicht te lopen. Dat kan aan leeftijd liggen. Alle paarden hebben moeite om met een mens op hun rug in evenwicht te gaan lopen. Dat vraag oefening en training. Van de ruiter vraagt dit dat zij in balans moet leren zitten (zit lessen kunnen hierbij helpen) en weet hoe ze de hulpen moet geven om haar paard te helpen in evenwicht te gaan lopen. Voltes, slangenvoltes enz, wijken voor de kuit zijn allemaal oefeningen hiervoor. Je instructrice weet er vast nog meer. Tevens vraagt het ook alertheid om met been en zit en teugel hulp iedere keer de juiste hulp aan je paard te geven.

rosy1326

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 20:57

[pien_2010] schreef:
Hai Chocomell,

Je paardje is nog niet recht gericht zoals ze dat noemen. Dat betekent dat het nog erg moeilijk voor haar is om in evenwicht te lopen. Dat kan aan leeftijd liggen. Alle paarden hebben moeite om met een mens op hun rug in evenwicht te gaan lopen. Dat vraag oefening en training. Van de ruiter vraagt dit dat zij in balans moet leren zitten (zit lessen kunnen hierbij helpen) en weet hoe ze de hulpen moet geven om haar paard te helpen in evenwicht te gaan lopen. Voltes, slangenvoltes enz, wijken voor de kuit zijn allemaal oefeningen hiervoor. Je instructrice weet er vast nog meer. Tevens vraagt het ook alertheid om met been en zit en teugel hulp iedere keer de juiste hulp aan je paard te geven.

Ik denk dat dit wel een goede oplossing is, ga ik ook eens proberen!

Chocomelll

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-11 09:08

Bedankt voor alle reacties! Ik zal er zeker wat mee doen!!